FEM Vallès reclama participar en el debat sobre la connexió amb l'aeroport

La plataforma també demana que en aquest debat sobre el model ferroviari s'hi incloguin Manresa i la Catalunya Central

Pla general de la zona d'arribades de la T1 de l'aeroport del Prat
Pla general de la zona d'arribades de la T1 de l'aeroport del Prat | ACN
LaTorre
30 de desembre del 2020
La plataforma FEM Vallès, integrada per una trentena d'entitats econòmiques, socials i sindicals de la comarca del Vallès Occidental i l'Oriental, ha emès un comunicat després de l'anunci del Govern de la Generalitat de l'arribada dels FGC a l'aeroport a partir del 2022.

Davant de l'anunci, tant l'alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés, com l'alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, han reclamat un model ferroviari consensuat, en aquest cas avalant el projecte d'aprofitament de la línia de rodalies R4 que fa l'eix Manresa-Terrassa-Barcelona-Aeroport i que podria ser una opció vàlida, més tenint en compte la nova estació prevista a Can Boada per al mateix objectiu. Segons la plataforma, aquesta nova estació "podria donar joc al necessari estacionament de trens en hores vall i evitaria duplicitat d'inversions públiques".

Fem Vallès, doncs, "celebra" que des de les capitals del Vallès Occidental s'expressi aquesta voluntat de concretar un mateix model ferroviari, i proposa incloure-hi Manresa i la Catalunya central. Entenen que "l'accés a l'aeroport per via ferroviària és un servei estratègic, d'alt impace per la societat i de fort posicionament institucional" i per aquest motiu reivindiquen el seu paper "com agent tècnic, social i econòmic al territori" per poder participar en el debat que ha de definir aquesta actuació.

Antoni Abad, president de la plataforma, reclama que es creï una "taula de debat, amb un calendari de treball, amb tots els estudis tècnics realitzats i els anàlisi que documentin i justifiquin els dos projectes plantejats per acabar decidint l’alternativa més plausible en termes d’eficiència, calendari d’execució i inversió econòmica”.