El president del Consell Comarcal critíca la petjada de «l'efecte Amazon» al Vallès

Ignasi Giménez ha emès un comunicat en què critíca els grans distribuidors online i proposa un “front comú” en favor del comerç de proximitat

El president del Consell Comarcal del Vallès, Ignasi Giménez
El president del Consell Comarcal del Vallès, Ignasi Giménez | Juanma Peláez
23 de desembre del 2019
El president del Consell Comarcal del Vallès Occidental i alcalde de Castellar del Vallès, Ignasi Giménez ha criticat via comunicat les plataformes de distribució digital, "encapçalades per Amazon", i ha emplaçat a la població a fer una "aposta ferma i compromesa" pels comerços tradicionals i de proximitat. L'escrit ha estat emès coincidint amb les festes de Nadal.

El comunicat, titulat "L'efecte Amazon a la comarca: un impacte ambiental i social", presenta quatre punts en què Giménez hi exposa els motius per a descartar el sistema utilitzat per la companyia americana i la resta de competidors i "caminar fins al comerç del nostre municipi a trobar el que busquem".

Segons el president del Consell Comarcal, les grans distribuïdores com Amazon, "provoquen un impacte ambiental elevadíssim", "precarització laboral" dels seus milers de treballadors i dóna per fet que no paguen els seus impostos a Catalunya.

A més, Giménez avisa: "Som conscients de com treballen aquestes empreses i l'impacte que creen en el nostre territori?" i recorda que l'emergència climàtica "ens obliga a ser més curosos i a reflexionar sobre on comprem i què comprem". Per això, lamenta que el model de comerç electrònic "està quallant entre sectors de la societat".

Per a posar en relleu la gravetat de la situació, Giménez senyala les grans empreses com Amazon com a majors generadors d'envasos i embalatges, la generació dels quals augmenta un 13% al Vallès Occidental durant els dies de Nadal. Amb vista a això, reitera que aquestes empreses "no estan pagant pel seu tractament", lamentant que la legislació en aquest aspecte sigui "obsoleta, de 1997".

Així doncs, davant aquesta situació, el president del Consell Comarcal aposta per fer un front comú "des del sector públic i privat" amb l'objectiu de "regularitzar aquesta realitat". Per això, defensa el comerç tradicional "de proximitat, innovador i adaptat als nous temps, més social i més sostenible".

Per acabar, posa com a exemple ciutats com París i San Francisco, els quals "ja estan treballant en aquesta direcció. D'aquesta manera, cita a Anne Hidalgo, alcaldessa de París, de la qual en destaca la proposta de fer pagar a les grans companyies de comerç electrònic paguin les emissions de carboni i per la mobilitat que generen.