El CITM i el Parc Audiovisual de Catalunya participen en el primer laboratori de Creativitat 360

La iniciativa pretén explorar noves formes narratives per aconseguir impactar una audiència jove, acostumada a consumir continguts a través de suports menys convencionals

Redacció
19 de desembre del 2019
Actualitzat a les 21:07h
El Parc Audiovisual de Catalunya.
El Parc Audiovisual de Catalunya. | Youtube
Telefónica, el Centre de la Imatge i la Tecnologia Multimèdia (CITM), adscrit a la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), i el Parc Audiovisual de Catalunya han posat en marxa el primer Laboratori de Creativitat 360, en el que l’alumnat desenvoluparà projectes audiovisuals immersius en gèneres com la informació esportiva, l’entreteniment, la ficció o la publicitat.

L’objectiu d’aquest laboratori, emmarcat com una assignatura a tercer i quart curs dels graus en Multimèdia; Disseny i Desenvolupament de Videojocs; i Disseny, Animació i Art Digital del CITM-UPC, és que els universitaris i les empreses puguin investigar conjuntament en el camp audiovisual, per tal de generar idees entorn de les noves formes de veure la televisió, que permetran tecnologies com les càmeres de gravació 360º, un format que permet a l’espectador adoptar un punt de vista en primera persona i proporciona un grau d’immersió en el contingut que no es coneixia fins ara.

Aquesta iniciativa pretén explorar noves formes narratives per aconseguir impactar una audiència jove, acostumada a consumir continguts a través de suports menys convencionals.

El Laboratori de Creativitat 360 començarà la seva singladura el febrer de 2020 amb la creació de sis equips multidisciplinaris formats per quatre persones cadascun, que hauran de fer front a reptes que inclouen crear, dissenyar i desenvolupar nous escenaris en narrativa 360.

Durant quatre mesos, l'alumnat desenvolupa el seu projecte que serà avaluat per un comitè format per representants de les entitats col·laboradores del projecte, entre les quals hi ha Movistar+, una plataforma líder en l'entreteniment amb continguts esportius, de cinema, sèries, documentals i programes; i l'àrea d'innovació de Telefónica. L'alumnat també podrà presentar els seus treballs a openfuture.org, la plataforma d’innovació oberta de Telefónica que té com a focus la cerca i acceleració de startups amb digital.

L’àrea d’Innovació Oberta de Telefónica està formada per tres iniciatives: Wayra, centrada en startups tecnològiques i madures que tenen encaix amb la companyia; Open Future, amb 50 hubs en tot el món que acceleren startups early-stage; i Telefónica Innovation Ventures, amb oficines de scouting a Madrid i Silicon Valley. Més de 500 startups formen part del portfoli d’Innovació Oberta.

Els centres terrassencs col·laboradors

El Centre de la Imatge i la Tecnologia Multimèdia (CITM) és un centre docent adscrit a la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) especialitzat en formació sobre els àmbits d’animació i art digital, tecnologies multimèdia i videojocs; ubicat al Campus de la UPC de Terrassa, la segona ciutat universitària de Catalunya. A més del vessant formatiu, el CITM és pioner en investigació, innovació i desenvolupament de projectes de transferència del coneixement en els àmbits de la imatge i la interacció multimèdia.

El Parc Audiovisual de Catalunya és un centre de producció audiovisual de 50.000 metres quadrats, on es roda cinema, televisió i publicitat, que alberga també un clúster amb més de 40 empreses del sector audiovisual, innovació i mèdia. En els últims anys, el Parc Audiovisual de Catalunya ha aconseguit ser un dels estudis de referència de la indústria nacional i internacional del sud d’Europa.