Ballart està disposat a fer una crida a la mobilització ciutadana davant del «greuge tarifari» de Terrassa

L'alcalde de la ciutat considera que el nou sistema de tarifes del transport "incrementa el greuge pels terrassencs"

Transport públic.
Transport públic. | Adrià Costa
11 de desembre del 2019
Actualitzat a les 17:37h
L'anunci de les noves tarifes de l'ATM pel 2020 ha aixecat malestar a diferents municipis, també a Terrassa. En aquest sentit, l'alcalde Jordi Ballart, considera que les noves tarifes "incrementen el greuge dels terrassencs". És per això, que l'alcalde no descarta estudiar alternatives per "mobilitzar la ciutadania de manera pacífica davant d'aquest greuge".

Ballart ha lamentat que després de la posada en marxa de la comissió bilateral amb la Generalitat de Catalunya per tractar temes d'interès ciutadà, s'hagin aprovat unes tarifes que "ens fa pensar en nous endarreriments de la T-Mobilitat". El passat mes de setembre, l'alcalde es va reunir amb el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, a qui li va traslladar l'oferiment per part de l'Ajuntament de fer-se càrrec del greuge amb una aportació directe fins el gener de 2021 quan s'ha de posar en marxa la T-Mobilitat -on l'usuari pagarà pel tram recorregut-.
 

Transport públic Foto: Adrià Costa


Ballart ha lamentat que aquest oferiment no tirés endavant i assegura que estan "molt enfadats" amb les noves tarifes on la nova T-10 augmenta un 11% i "incrementa el cost d'una família que va esporàdicament a Baarcelona fins a un 60% o 70% per ser unipersonal". "Aquestes noves tarifes desincentiven l'ús del transport públic", ha remarcat Ballart.

Acord al ple municipal

Davant aquests canvis en les tarifes, el govern terrassenc (TxT i ERC-MES) han acordat presentar una proposta al ple municipal del mes de desembre "amb la voluntat que s'hi sumin tots els partits per reclamar solucions al greuge històric de la ciutat".

Segons el govern de Terrassa, les noves tarifes "tornen a oblidar-se novament de revisar la zonificació per acabar amb el greuge comparatiu de mantenir Terrassa a la zona 3, malgrat els nombrosos requeriments de la ciutat". La reivindicació es centra també en el rebuig als canvis que patirà la nova T-10, que pujarà de preu i passarà a ser unipersonal.

La proposta, presentada com acord de junta de portaveus, ja ha estat anunciada a la resta de grups municipals. Segons el mateix govern, s'espera un posicionament "unànime" que ajudi a millorar des de Terrassa el transport metropolità amb una tarifació "justa". En quant a l’aprovació de la proposta del govern, Albert s’ha mostrat convençut de que s’aprovarà amb unanimitat ja que “Terrassa i la seva gent estan sent discriminades”, per concloure: “en aquesta problemàtica, hem d’estar junts sense importar el partit”.