09
de desembre
del
2019
La Coordinadora del Moviment Veïnal del Vallès ha instat els ajuntaments de la comarca a fer front comú contra la modificació dels títols i tarifes dels transport públic. Han carregat contra aquesta modificació, anunciada la setmana passada per l’Autoritat de Transport Metropolità (ATM), perquè distingeix usuaris “casuals” i “habituals” per aquelles que fan “menys de 30 viatges mensuals”.
Ha reclamant als consistoris vallesans que actuïn presentant al·legacions, ja que suposen una amenaça per a la ciutadania. L’entitat vallesana ha analitzat que el perfil majoritari de les persones que utilitzen l’actual T-10 “fan menys de deu” trasllats setmanals i, per tant, “que és el mínim a partir del qual el nou títol, T-Usual, seria rendible” per als passatgers.
A més, ha apuntat que la T-10 “es comparteix” i que ara amb el canvi “obliga cada persona a comprar bitllets individuals”, suposant així “un perjudici per a les famílies, tenint en compte quan la T-Casual s’incrementa un 11,27%, molt per sobre de l’IPC”. En aquesta línia, ha recordat també la pujada del bitllet senzill d’un 8,3%, “perjudicant de nou les classes populars, sense ni tan sols, atendre la reivindicació que estigui integrat”. D’aquesta manera, com ha continuat, “es pugui avançar amb fets cap a la fidelització del transport públic”.
La Coordinadora ha criticat que “s’hagi tornat a decidir sense tenir en compte” la població. Tanmateix, ha matisat que “es veu amb bons ulls” les condicions de la T-Usual a l’espera de tenir dades “per valorar el seu impacte real”, perquè és un model “reclamat des de fa temps” per entitats socials.
Ha reclamant als consistoris vallesans que actuïn presentant al·legacions, ja que suposen una amenaça per a la ciutadania. L’entitat vallesana ha analitzat que el perfil majoritari de les persones que utilitzen l’actual T-10 “fan menys de deu” trasllats setmanals i, per tant, “que és el mínim a partir del qual el nou títol, T-Usual, seria rendible” per als passatgers.
A més, ha apuntat que la T-10 “es comparteix” i que ara amb el canvi “obliga cada persona a comprar bitllets individuals”, suposant així “un perjudici per a les famílies, tenint en compte quan la T-Casual s’incrementa un 11,27%, molt per sobre de l’IPC”. En aquesta línia, ha recordat també la pujada del bitllet senzill d’un 8,3%, “perjudicant de nou les classes populars, sense ni tan sols, atendre la reivindicació que estigui integrat”. D’aquesta manera, com ha continuat, “es pugui avançar amb fets cap a la fidelització del transport públic”.
La Coordinadora ha criticat que “s’hagi tornat a decidir sense tenir en compte” la població. Tanmateix, ha matisat que “es veu amb bons ulls” les condicions de la T-Usual a l’espera de tenir dades “per valorar el seu impacte real”, perquè és un model “reclamat des de fa temps” per entitats socials.