ensenyament

Terrassa acull una jornada professional sobre pedagogia en l’àmbit LGTBI+

L'objectiu és ser un espai formatiu i de debat adreçat a professionals, on reflexionar entorn els reptes de la diversitat de gènere en la infantesa

per La torre del Palau, 7 d'octubre de 2019 a les 10:40 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 7 d'octubre de 2019 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Terrassa acull, aquest dilluns 7 d'octubre, la jornada “Pedagogia, gèneres i infància. L’acompanyament de la diversitat de gènere en la infància des d’una perspectiva no essencialista”. L’acte tindrà lloc a les 10 h a l’Escola Joan XXIII.

La jornada, organitzada pel Servei d’LGTBI+ de l’Ajuntament de Terrassa, vol ser un espai formatiu i de debat adreçat a professionals, on reflexionar entorn els reptes de la diversitat de gènere en la infantesa, des d'una perspectiva no essencialista i posant al centre l'acompanyament a la infància en la descoberta de les seves expressions. Es preveu la participació d’aproximadament 160 professionals de l’àmbit educatiu i social de la Diputació de Barcelona, Consell Comarcal del Vallès Occidental i diferents ajuntaments i ens locals.


La jornada inclourà una conferència inaugural titulada "Pedagogies crítiques amb el gènere: reflexions i recursos" a càrrec d'Ana Rodríguez, professora d’Educació Infantil i experta en pedagogia, gènere i infància. També hi haurà una taula de debat amb el títol "Abordar la diversitat de gènere en l'àmbit educatiu i familiar", moderada per Alba Badia, educadora social en l’àmbit d’infància i gènere i membre del projecte Caleidoscopio.

En aquesta taula rodona intervindran Irene Cardona i Francesca Bayre (L’Etnogràfica); Abel Huete (Intervenció social en diversitats sexuals i de gènere, projecte Caleidoscopio); Carmen Sánchez (coordinadora del grup TransFamilia); i Sandra Castro (activista per la diversitat sexual i de gènere). Tancarà la jornada Cristina Garaizábal, psicòloga clínica i experta en diversitat sexual i de gènere, membre del projecte Caleidoscopio.

 

Participació