El conseller de Territori i Sostenibilitat reconeix que la B-40 i el cobriment de les rieres «són prioritats» a Terrassa

La tercera ciutat de Catalunya es posa al nivell de Barcelona o l'Hospitalet, que ja tenen un tracte preferent amb la Generalitat

Roda de premsa de l'alcalde de Terrassa, Jordi Ballart amb el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet.
Roda de premsa de l'alcalde de Terrassa, Jordi Ballart amb el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet. | Cedida
LaTorre
19 de setembre del 2019
Ja fa un parell d'anys que Terrassa s'ha convertit en la tercera ciutat de Catalunya pel que fa al nombre d'habitants. Però des d'aquest dimecres aquest fet ha esdevingut clau per tirar endavant projectes de la mà de la Generalitat gràcies a la comissió bilateral que s'ha creat.

De fet, el conseller de Territori, Damià Calvet, ha destacat la B-40 i el cobriment de les rieres com a temes prioritaris a la ciutat.  "La prioritat en aquests moments és que l'Estat finalitzi unes obres que han estat la vergonya dels successius governs de l'estat espanyol". Un cop això s'aconsegueixi, Calvet s'ha compromès a definir en el marc de la comissió el futur de la infraestructura tenint molt en compte l'opinió del territori. I allò que es reculli al pla director de mobilitat.

Per la seva banda, l'alcalde de Terrassa ha exposat el consens amb la ciutat de Sabadell per, més enllà que l'Estat finalitzi el tram en execució, s'ampliï el traçat com a mínim fins la Ronda Oest de Sabadell i que "no mori en una rotonda al nord de la ciutat". "Si això no es resol tindrem un conflicte i molts més cotxes a la ciutat", ha alertat.

En relació a la cobertura de les dues grans rieres que travessen la ciutat de Terrassa, Ballart ha assegurat que "les dues rieres són espais que divideixen la ciutat i creen desequilibris entre barris", ha afegit. Aquí, el conseller Calvet ha reconegut que més enllà de la neteja i manteniment de les rieres , "cal una visió conjunta" de la qüestió per definir les accions a tractar a mig i llarg termini.

Per properes reunions s'han emplaçat a començar a tractar qüestions com la millora del transport públic a la ciutat o l'ampliació de la capacitat de la C-58, entre d'altres.

La comissió bilateral permet a Terrassa, la tercera ciutat de Catalunya, posar-se al nivell de Barcelona i l'Hospitalet de Llobregat, les altres dues ciutats que ja tenen un tracte preferent amb la Generalitat. Per Ballart, això suposa un pas endavant molt important perquè implica que a partir d'ara s'haurà d'actuar amb "coresponsabilitat".