política municipal

Així ha quedat el cartipàs municpal a Ullastrell

Els plens seran el tercer dimecres no festiu de cada trimestre

per La torre del Palau , 25 de juliol de 2019 a les 17:00 |
Govern d'Ullastrell. | Cedida
Aquesta informació es va publicar originalment el 25 de juliol de 2019 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El ple de Cartipàs de l’Ajuntament d’Ullastrell va aprovar diferents mesures pel mandat que tot just arrenca. La primera fa referència a la periodicitat dels plens, que serà cada tres mesos. En concret seran el tercer dimecres no festiu de cada trimestre a les 20 hores.

Així el cartipàs municipal queda distribuït de la següent manera: Jaume Puig Puig: Alcaldia, Governació, Promoció Local i Serveis; Merçè Rodó: Primera Tinent d'alcalde, Atenció a les Persones, Ocupació, Feminismes i LGTBI i Civisme; Bea Almolda: Cultura i Educació; Carles Call: Esports i Hisenda; Dolors Sucarrats: Urbanisme i obres; Anna Bigordà: Medi Ambient i Salut; Josep Andreu R.: Joventut i Comunicació.


Finalment es va aprovar la creació de la comissió especial de comptes: formada per l’Alcalde
Jaume Puig (ERC)i el cap de l’oposició Miquel Puig (JxC), que funcionarà amb vot ponerat,

aprovada per unanimitat.

El govern de Puig es va comprometre a establir diversos grups de treball amb l’oposició sobre temes transversals com la recollida de residus, la potenciació del Casal, Seguretat, Zona esportiva, etc...

El govern republicà considera que a Ullastrell "s'aconsegueix tenir una administració més àgil i eficaç i al mateix temps tenir un consistori amb recursos humans i tècnics a l’alçada de les necessitats del propi ajuntament i govern".

Canvis en les retribucions

Pel què fa a les retribucions, s’han canviat de model en comparació amb anteriors governs. En aquest cas l’alcaldia passa al 66% de la jornada i els regidors del govern no cobraran les assistències als plens ordinaris, a la Junta de Govern i a la Comissió de Govern, ja que
se’ls assigna una dedicació parcial de 6.36 hores setmanals amb un sou brut mensual de 500
euros a 12 pagues.

Els regidors de l’oposició passaran a cobrar de 375 euros per assistència a 525 per assistència a les sessions ordinàries. Els grups municipals rebran 40 euros per regidor i grup. Es manté la plaça de Assessora-Cordinadora General amb una dedicació de 37.5 hores setmanals. Aquest punt va ser aprovat amb 7 vots a favor d’ERC i 3 en contra de JxC.

També es van nomenar els representants de la corporació en el consorci de residus, a l'Anna Bigordà) i en el PAM (alcaldia i tinents d’Alcalde).

La Junta de Govern Local estarà formada per l’Alcalde i les 3 tinències d’Alcaldia i es reunirà una vegada cada mes. Així, les competències delegades afecten a la majoria de temes que afecten majoritàriament a la ciutadania (llicències d’obres, convenis, contractació, serveis,...).

 

Participació