Aquesta és la nova estructura directiva de l’Ajuntament de Terrassa

L'equip de govern ha dissenyat un equip caracteritzat per la paritat, l’expertesa i la solvència en la gestió pública

Tot per Terrassa, el PSC i Cs voten en contra de penjar la pancarta per la llibertat dels presos polítics al balcó de l'Ajuntament.
Tot per Terrassa, el PSC i Cs voten en contra de penjar la pancarta per la llibertat dels presos polítics al balcó de l'Ajuntament. | Anna Mira
19 de juliol del 2019
L’Ajuntament de Terrassa comptarà aquest mandat amb una nova estructura directiva, dissenyada pel Govern municipal a partir de les delegacions fixades en el cartipàs per al mandat 2019-2023.

El nou equip directiu es caracteritza per la paritat, i l’expertesa en els diferents àmbits de gestió. Les vuit persones que conformen el nou equip directiu (quatre dones i quatre homes) provenen en la seva majoria de la pròpia plantilla municipal i tenen una àmplia experiència en la gestió pública. Els nomenaments seran efectius a partir de l’1 d’agost.

Un equip que s'ha aprovat per ple però que ha rebut les crítiques dels partits de l'oposició perquè consideren innecessari l'augment de càrrecs i en conseqüència de la despesa de l'Ajuntament. El més contundent ha estat el principal partit a l'oposició. El líder socialista, Alfredo Vega, ha manifestat que l'augment de càrrecs directius potser es tracta d'una "desconfiança en l'equip polític".

El Govern presidit per l’alcalde, Jordi Ballart, s’estructura en sis àmbits de direcció política directa, encapçalats pel propi alcalde i cinc tinents d’alcalde. Aquests sis àmbits determinen les grans àrees dintre de les quals se situen els serveis municipals, empreses municipals i organismes, tant els del propi Ajuntament com aquells en els quals participa.

Cada àrea compta amb una direcció, excepte en dues d’elles, on s’han creat dues direccions, atenent el gran volum de competències o recursos que gestionen, i amb l’objectiu de garantir la màxima eficiència en l’execució de les prioritats del mandat.

La figura del Coordinador general (de nova creació en aquest mandat, i que recau en Isidre Colás i Castilla) és la que vetllarà per a la màxima coordinació entre les sis àrees. El nou equip directiu està format per les següents persones.

Àrea de Presidència:

Director: Joan Rovira i Miret.
Fins a l’actualitat ocupava la direcció de Programes. És funcionari de carrera a l’Ajuntament, i compta amb una àmplia experiència en la gestió pública des de diversos serveis de l’organització i en diversos mitjans de comunicació. Aquesta direcció té adscrits, entre d'altres, els serveis d'Imatge i Comunicació, Premsa, Protocol i Plans i Projectes de Ciutat.

Àrea de Territori i Sostenibilitat:

Directora de Serveis Territorials i Seguretat: Emília Andreu i Almécija.
Funcionària de carrera, llicenciada en Dret, reingressa a l’Ajuntament de Terrassa després d’un període de serveis especials a l’Ajuntament de Barcelona. Aquesta direcció té adscrits els serveis d’Obres Públiques i Manteniment, Mobilitat, Via Pública, Seguretat i Protecció Civil, Policia Municipal, Habitatge, Residus – Eco-Equip i Egarvia.

Directora d’Urbanisme i Sostenibilitat: Cristina Escudé i Blasi.
Funcionària de carrera, llicenciada en Dret, fins a l’actualitat ha estat la titular de la direcció de serveis d’Urbanisme de l’Ajuntament de Terrassa. Aquesta direcció inclou els serveis d’Urbanisme, Medi ambient, Energia i sostenibilitat, Taigua.

Àrea de Serveis Generals i Govern Obert:

Directora: Montserrat Martínez i Soler.
Funcionària de carrera, diplomada en Educació Social. Fins a l’actualitat dirigia l’àrea de Drets Socials. Prèviament havia dirigit diversos serveis municipals. Aquesta direcció té adscrits els serveis Econòmics, Organització i recursos humans, Gestió tributària i Recaptació, Jurídics, Contractació, Patrimoni, Atenció Ciutadana, Serveis Funeraris i Cementiri, Estructura territorial, Districtes i Equipaments, Transparència i Tecnologia.

Àrea de Drets Socials:

Director: David García i Gálvez.
Funcionari de carrera, diplomat en treball social, que fins a l’actualitat ha ocupat el lloc de treball de Cap de l’Equip d’atenció a la infància i adolescència. Aquesta direcció té adscrits els Serveis Socials i Ocupació, Solidaritat i cooperació, Ciutadania i convivència, Drets humans, Normalització lingüística, Polítiques de gènere, LGTBI+, Habitatge social, Capacitats diverses, Salut, Benestar animal

Àrea de Cicles de la Vida:

Director: Santiago Martínez i Illa
Prové de la plantilla de personal funcionari de la Diputació de Barcelona, amb categoria tècnic superior d’educació. Aquesta àrea té adscrits els servies d’Educació, Gent Gran, Infància i adolescència, Joventut, Adultesa i famílies, i Qualitat democràtica.

Àrea de Promoció Econòmica i Projecció de la Ciutat:

Director de Promoció Econòmica: Miquel Pérez i Almudaina.
Funcionari de carrera, llicenciat en Dret i en Psicologia, fins a l’actualitat ha ocupat la direcció de serveis d’activitats econòmiques de l’Ajuntament. Aquesta direcció té adscrits els serveis d'ocupació i formació que es presten des de Foment de Terrassa, Serveis d'activitats econòmiques, que inclou els serveis de legalització d'activitats, Promoció industrial, Comerç, Mercats i Consum, Servei d'atenció a l'empresa, Emprenedoria i economia social, i Innovació.

Directora de Projecció de la Ciutat: Helena Alcaraz i Torruella
Funcionària de carrera, llicenciada en Ciències de la Informació. Actualment ja ocupa el lloc de treball de Directora d’Àrea. Aquesta direcció té adscrits els serveis de Cultura, Esports, Universitats, Projecció de la ciutat, que inclou Turisme, Relacions internacionals, i projectes audiovisuals.

Per a aquesta primera etapa de posada en marxa del mandat municipal, la prioritat que s’ha fixat el Govern és la redacció del Pla de Mandat, la revisió d’alguns projectes i actuacions previstos al Pressupost de 2019 i la preparació dels pressupostos per al 2020. Les diferents tinències d’alcaldia, regidories i àrees municipals ja estan treballant en aquesta línia.