TMESA obté un 7,5 a l’enquesta de satisfacció del servei d’autobús urbà de Terrassa

Les persones usuàries valoren la puntualitat, la freqüència de pas i els autobusos adaptats

Autobús de Terrassa circulant per la Rambla.
Autobús de Terrassa circulant per la Rambla. | Terrassa Mobilitat
Redacció
16 de juliol del 2019
El servei d’autobusos de transport públic urbà, que gestiona Transports Municipals d’Egara S.A. (TMESA), ha obtingut en l’Estudi de Satisfacció del Client del Servei d’autobús 2018 la segona millor nota per part de les persones usuàries des de l’any 2002, ja que han atorgat un 7,50 sobre 10.

A la de 2017 va obtenir la millor nota, amb un 7,8. Aquest lleuger descens es considera normal dins el manteniment d’uns nivells de satisfacció elevats, ja que el 96% de les persones entrevistades ha puntuat el servei per sobre dels 6 punts.

Les persones entrevistades el 2018 han valorat més, i a diferència de 2017, el tracte rebut pels conductors i el fet que els autobusos s’acostin més a les voreres, en detriment d’altres aspectes com el tipus de conducció i la comoditat. L’estudi s’ha realitzat a partir de 600 persones entrevistades a l’interior del bus, a totes les línies i a diferents franges horàries del dia.

A l’enquesta de satisfacció de 2018, les persones usuàries han considerat que la imatge, el tracte, la puntualitat, la seguretat la freqüència de pas i els autobusos adaptats són els aspectes bàsics per oferir un bon servei.

A l’apartat de respostes obertes els entrevistats han valorat en positiu la incorporació dels autobusos nous i el fet que siguin híbrids i, com a qüestions a millorar, destaquen la puntualitat, el preu i la freqüència de pas. Pel que fa a altres qüestions puntuades amb més d’un 7 sobre 10 són el compromís amb el medi ambient manifestat amb la compra d’autobusos híbrids; l’atenció personal rebuda a l’oficina de mobilitat del carrer de l’Iscle Soler; l’ús de la pàgina web i de l’App de TMESA.

Els usuaris de l’L9 són els que millor valoren el servei, mentre que els de l’L12 li atorgen la nota més baixa. Una de les conclusions de l’enquesta és que, tot i els resultats, cal incidir de manera prioritària per millorar la puntualitat, el recorregut, la seguretat, el tracte rebut, el transbordament i la conducció.

Dones en actiu amb títol integrat

De l’enquesta es desprèn que el perfil tipus de persona usuària és el d’una dona, majoritàriament d’entre 40 i 64 anys, resident a Terrassa, que està en actiu, que fa 6 anys que es desplaça en autobús i que utilitza un títol integrat. La població en actiu és el col·lectiu majoritari, seguit dels estudiants i els jubilats.

El 67,2% agafa el bus quasi cada dia, la majoria per anar a treballar seguit dels que es desplacen per la ciutat per fer gestions personals i per anar al lloc d’estudi. El 44,7% té carnet de conduir, el 48,5% disposa d’un altra mitjà de transport i un 22% canviaria si tingués un d’alternatiu.

L'any passat, TMESA va transportar un total de 13.284.491 viatgers, la qual cosa representa un increment d’un 4,9% respecte a l’any anterior, continuant així amb la tendència alcista registrada des del 2016. Aquest augment ha estat un 8% superior a l’inicialment previst (984.491 usuaris) i ha permès reduir la liquidació pressupostària. En el cas de 2018, l’aportació municipal ha estat de 6.051.192 euros, mentre que el cost anual del servei és de 14.816.703,51 euros.

TMESA és una empresa mixta, amb participació del 80% de CTSA (del grup Avanza-ADO) i el 20% de participació de l'Ajuntament de Terrassa. La companyia gestiona el servei de transport públic de viatgers a la ciutat des de 1989.