Alumnes i professors de l'INS Mont Perdut avisen de la «massificació» a Batxillerat

El Departament d'Educació incrementa les hores lectives com a solució

L'atenció als mitjans
L'atenció als mitjans | Assemblea Stop Batxillerat Massificat #nialMontPerdutnienlloc
NacióDigital
12 de juliol del 2019
Actualitzat a les 17:28h
L'Assemblea Stop Batxillerat Massificat #nialMontPerdutnienlloc, que concentra alumnes, docents i famílies de l'Institut Mont Perdut de Terrassa, ha carregat contra el Departament d'Educació per la "massificació" a Batxillerat. En una roda de premsa, d'aquest divendres a les portes del centre, ha denunciat "l'ofec i el nou abús" de l'administració per la negativa a que s'obri un segon curs per a 2n de Batxillerat.

Ha advertit que hi haurà, com a mínim, 42 estudiants que han passat de 1r curs, a més, segons les estimacions dels docents, la xifra serà superior. Això incompleix la normativa que fixa en un màxim de 35 alumnes per grup i ha recordat que Serveis Territorials, el curs passat, va assignar quatre cursos per aquesta etapa. Així mateix, es tracta d'un institut de matrícula viva, que pot acollir alumnat en qualsevol moment de l'any que s'incorporen per primera vegada al sistema d'ensenyament català en els últims 24 mesos.

La plataforma ha explicat que l'Institut Mont Perdut és de "màxima complexitat", perquè té un "context socioeconòmic desfavorit, amb diversitat cultural, religiosa i lingüística" i gestiona un Suport Intensiu per a la Escolarització Inclusiu (SIEI) i aules obertes, i una altra de Programa Intensiu de Millora i d'acollida.

Considera que sense l'ajuda de la Generalitat es pot afavorir i "potenciar la segregació escolar i acadèmica", alhora que va en detriment de la qualitat educativa. Ha exigit que torni haver-hi una altra classe per a 2n de Batxillerat i que s'assignin, per tant, dos professors més a jornada completa i els recursos corresponents per garantir la "funció de cohesió i integració social" i es frenin les "retallades encobertes", perquè es pugui assegurar la igualtat d'oportunitats.

Més hores lectives com a solució

Fonts d'Educació han precisat que per evitar que pugui haver-hi més de 35 alumnes per assignatura s'ha fet un increment de 19 hores lectives i per tant "professorat afegit". També ha recordat que en el currículum de 2n Batxillerat hi ha un nombre de matèries comunes sense desdoblament, i altres de modalitat i optatives que són de demanda reduïda i no del conjunt de l'alumnat.

Les mateixes fonts han garantit que aquesta ampliació "extraordinària" d'hores al centre no suposa que hi hagi més de 35 alumnes i han calculat que hi haurà 21 per ràtio en cada matèria, inferior a la de Primària, han afegit.

Des d'Educació han assenyalat que amb les mesures aplicades "tenen els suficients recursos" per donar resposta a l'increment de set alumnes en 2n de Batxillerat. D'altra banda, ha determinat que "per necessitat" hi ha "altres prioritats" a Terrassa en l'escolarització de l'ensenyament obligatori.