educació

La Plataforma de l'Escola Pública de Terrassa exigeix una gestió pública dels menjadors escolars

En un comunicat demanen solucions per les hores del migdia coincidint amb la finalització de la concessió de SERHS

per La torre del Palau, 11 de juny de 2019 a les 17:30 |
La Plataforma d'AMPAs i AFAs de l'Escola Pública de Terrassa (Pepeta) ha fet públic un comunicat on exigeix al Departament d'Educació que aposti per un model públic dels menjadors escolars. Consideren que les dues hores i mitja del migdia "no ha de ser gestionat com un servei, sinó que ha de ser part integrant i plena de la resta de la jornada i projecte educatiu del centre. I, com a tal, gratuït i universal". 

En el text la plataforma educativa explica que fan públic el comunicat coincidint amb la finalització de la concessió de SERHS a Terrassa. Consideren que en els últims 30 anys "hem passat de tenir el menjar cuinat a les escoles i els nens acompanyats a taula per personal docent, a tenir aquestes 2,5 hores sota la responsabilitat gairebé exclusiva d’una empresa de restauració, amb àpats parcialment preparats als centres i monitoratge precaritzat".


Reconeixen que "el concurs de subcontractació de l’empresa preveu pautes pedagògiques (i pretén regular, a més dels aspectes nutricionals, elements claus com la ratio monitor-alumne i la formació del personal), però la supervisió del compliment d’aquestes pautes queda en mans de les Comissions de Menjador de cada centre i d’un protocol de comunicació amb el Consell Escolar Municipal que senzillament no dona abast al volum i complexitat d’incidents que venen passant els darrers temps". 

Però critíquen el model de gestió del Departament i l'acusen d'haver-lo implantat via decret "que preveu la possibilitat de privatització i, davant la resistència de la federació d’associacionsde famílies de Catalunya, la FAPAC, ha acabat incloent serveis escolars com els menjadors dins d’un projecte llei més ampli anomenat Llei de Serveis a les Persones. Aquest projecte preveu que una gran part dels serveis escolar es puguin subcontractar a privats, com passa actualment amb els menjadors i tota l’activitat de migdia a Terrassa". 

Per això, consideren que és el moment de defensar que cal "una gestió directa per part del Departament i en articulació amb l’Ajuntament, assegurat doncs per personal propi i format per atendre tota mena de necessitats, també de l’alumnat amb Necessitats Educatives Especials. Un personal no precaritzat, amb condicions laborals dignes i amb ratios personal-alumne que permetin una gestió sana i creativa del temps. I, per descomptat, amb menús equilibrats i saludables, amb aliments de proximitat", conclou el document. 

 

Participació