La promoció del transport sostenible marca el debat sobre mobilitat a Terrassa

Els partits polítics defensen les seves propostes en un debat organitzat per l’Ègara Fòrum Mobilitat

Representants polítics de Terrassa en el debat electoral sobre mobilitat.
Representants polítics de Terrassa en el debat electoral sobre mobilitat. | Anna Mira
08 de maig del 2019

Fins a deu representants de diferents partits polítics de Terrassa han debatut sobre mobilitat en la tercera edició del debat electoral organitzat per l’Ègara Fòrum Mobilitat (EFM), aquest dimarts a la tarda a la sala d’actes de l’UPC. Deu homes que podrien haver estat onze si la CUP no s’hagués retirat del debat quan ha vist la presència de Vox. En concret, Marc Media ha manifestat que “no volem normalitzar la presència de l’extrema dreta” i que “per pur sentit antifeixista marxem d’aquest debat”. El representant d’ERC, Carles Caballero, ha reclamat que “no se’ls ha informat de la presència de partits feixistes” i també el representant de Terrassa per la República, Pere qui ha dit que “no estem d’acord que participi un partit ens vol veure engarjolats.

 

Una vegada inciat el debat, la gestió del vehicle privat, els carrils bici i reduïr els índex de contamninació a la ciutat han estat els principals punts que han generat més debat entre els representats polítics i també els assistents que han intervingut al final de l’acte.

 

Mentre els alcaldables del PP, Álex Rodríguez, i el de Vox, Jesús Rodríguez, aposten per tornar a obrir la Rambla d’Ègara al trànsit, la resta de forces polítiques aposten per pacifitzar tots els carrers de Terrassa amb zona 30km/h i potenciar els carrils bici que connectin de manera eficient la ciutat. Mentre l’alcaldable de TeC, Xavi Matilla, aposta per reduir el vehicle privat, per Carles Caballero, d’ERC-Mes, ha explicat una de les seves prioritats és ampliar la zona de vianants. Una opció que no ha estat compartida per l’alcaldable de Cs, David Aguinaga, qui ha defensat el vehicle privat, malgrat que considera que s’han de promocionar els de baixes emissions. Per la seva banda, el representant de Podem-Ive Terrassa, Emiliano Martínez, ha assegurat que “ens em de replantejar com ha de ser la mobilitat però no tornant a mètodes antics que no van enlloc”.

 

Un altre dels punts que ha generat més debat ha estat la xarxa d’autobusos i els mateixos vehicles. Recentment l’ajutnament ha adquirit 10 vehicles híbrids, una fórmula criticada pel representant de Terrassa per la República, Pere Soria, que aposta per implementar vehicles 100% elèctrics. Una proposta que malgrat que ha estat ben vista per bona part de les forces polítiques, encara la veuen llun de fer-se realitat a la ciutat. Amb tot, per Miquel Sàmper, de Junts per Terrassa, caldria donar ajudes i bonificacions als ciutadans que adquireixin vehicles elèctrics.

 

La prolongació dels FGC amb les noves estacions o l’aprovació del Pla de Mobilitat en aquest mandat, han estat de les mesures millor valorades pels polítics. Amb tot, han coincidit que cal treballar perquè la ciutat esdevingui zona dos de transport públic i Terrassa deixi de patir el greuge de ser zona tres, respecte altres poblacions de l’entorn. El representant de Tot per Terrassa, Noel Duque s’ha compromès a incloure infants i joves a la Taula de Mobilitat per escoltar les seves opinons.

 

L’actual tient d’alcalde de Territori i Sostenibilitat, Marc Armengol, ha expressat que “malgrat que ens queda molta feina per fer, si mirem enrere veurem que se n’ha fet molta”. Armengol també ha demanat a la resta de partits que “continuin apostant per avançar i transformar la ciutat i convertir-la en una ciutat de progrés”. Així doncs, la necessitat de reduir la contaminació a la ciutat a través del transport és el handicap al qual s’haurà d’afrontar el govern entrant que més enllà de gestionar el dia a dia de la ciutat haurà d’incorporar canvis per fer de Terrassa una ciutat més sostenible.