La companyia d’Antonio Márquez torna a l'escenari del Centre Cultural Terrassa amb dos clàssics

Aquest dissabte 16 de març es podrà veure «El sombrero de tres picos» i «Bolero de Ravel»

Companyia d'Antonio Márquez.
Companyia d'Antonio Márquez. | Cedida
Redacció
12 de març del 2019
Actualitzat el 13 de març a les 9:22h

La Compañía Antonio Márquez actuarà aquest dissabte 16 de març al Centre Cultural Terrassa amb un auditori que gairebé ja ha exhaurit totes les entrades. Setze ballarins componen la companyia, creada al 1995, en els que destaquen els solistes David Sánchez, Elena Miño, Jairo Mena i Víctor Donoso, que interpreten els principals papers d’El sombrero de tres picos. L’obra amb música de Falla es presenta amb una coreografia del mateix Antonio Márquez. El programa es completa amb el Bolero de Ravel, coreografiat per Márquez amb Currillo.

Antonio Márquez és nascut a Sevilla al 1963, ballarí, mestre, coreògraf, i director de la seva pròpia companyia. Després d’una brillant carrera com a primer Ballarí del Ballet Nacional d’Espanya i col·laborar com artista invitat a gales de companyies de renom internacional, va crear la seva pròpia companyia. Com a coreògraf ha creat peces de les òperes Carmen, La Traviata, El barbero de Sevilla, Don Quijote, etc, per l’Òpera de Monte Carlo, l’Òpera Nacional de París, l’Òpera Nacional d’Hongria i l’Òpera d’Atenes.

Artista versàtil, amant i apassionat de la dansa espanyola, Antonio Márquez és el màxim
representant masculí d’aquest gènere. Per Márquez l’expressió és la clau del seu propi estil;
un estil que aconsegueix a través del caràcter propi de cada ballarí de la seva companyia i
especialment, a través de la passió i estima que sent per les quatre disciplines de la dansa
espanyola: la dansa clàssica, l’escola bolera, el folklore i el flamenc.
 

El sombrero de tres picos. Aquesta obra memorable, estrenada al teatre Alhambra de Londres el 1919, està considerada ‘la primera pedra’ del ballet espanyol; una obra del ballet de pantomima que reflexa les actituds i aspiracions de l’Andalusia rural de l’època i que es basa en la novel·la homònima de Pedro Antonio de Alarcón, publicada al 1874. La producció es va estrenar al Teatro Albéniz de Madrid el 1998.

El Bolero de Ravel és una música única i obsessiva que és portada a un crescendo final de
gran força, una veritable explosió sonora. Antonio Márquez ofereix una versió que barreja
diversos estils: El flamenc de Currillo i el seu propi, més clàssic. Estrenat l’any 2005 al Teatro
Villamarta de Jerez, l’ha dut des d’aleshores per escenaris de tot el món, fins arribar a la
consagració de l’èxit rotund tant per la crítica com pel públic l’any 2013 en el cicle de
concerts BBC Proms del Royal Albert Hall de Londres.