El ple aprova per unanimitat el Pla Estratègic de l’Economia Social i Solidària

El Pla ha estat fruit del treball portat a terme pel Consell d’Economia Social i Solidària i serà el full de ruta durant els propers anys

01 de març del 2019
Actualitzat a la 13:28h
El ple municipal de febrer ha aprovat per unanimitat el Pla Estratègic de l’Economia Social i Solidària de Terrassa que té com a objectiu reforçar un model econòmic i de ciutat mes democràtic, inclusiu, just i sostenible que aporti alhora valor econòmic i valor social. Aquest full de ruta estratègic, que s’inicia aquest 2019 i té un període d’execució fins al 2026, tindrà el seu propi procés d’avaluació global i avaluació específica.

El Pla planteja actuacions entorn a tres objectius estratègics: la promoció de l’economia social i solidària per fomentar el seu coneixement i consum, l’enfortiment de les empreses i iniciatives ja existents i que operen a la ciutat, i la creació i foment de noves iniciatives que donin resposta a reptes de sostenibilitat econòmica social i/o ambiental.

El tinent d’alcalde de l’Àrea de Desenvolupament Econòmic, Indústria i Ocupació de l’Ajuntament, Manuel Giménez, va manifestar la seva satisfacció i agraïment davant d’aquest acord unànime del Ple declarant que “l’aposta per l’economia social i solidària de l’Ajuntament ha de servir per millorar l’activitat econòmica i la qualitat de vida de la nostra ciutat, tot realitzant actuacions responsables amb l’entorn, treballant i enfortint la producció local i buscant la complicitat i la xarxa amb proveïdors propers al territori, implicats amb la comunitat”.

Amb aquest Pla, Terrassa no només fa un pas endavant important que la situa entre les poques ciutats que compten amb un Pla Estratègic d’aquest àmbit, sinó que ho fa amb una estratègia treballada i compartida entre totes les forces politiques i amb tots els agents implicats, molts d’ells agrupats entorn a la Xarxa d’Economia Solidària (XES) que ha treballat de forma molt activa en la seva materialització.

El document estratègic aprovat s’estructura al voltant d’aquests tres objectius estratègics que emmarquen 12 accions i 27 programes de treball durant tota la seva vigència. El Pla contempla, entre d’altres, actuacions referents al finançament d’iniciatives d’emprenedoria social, l’accés a locals, el consum responsable i la disponibilitat d’equipaments que permetin disposar d’un ecosistema que ajudi a impulsar els tres objectius estratègics abans esmentats.