Accident tren

La CGT fa costat al Semaf i s'oposa a restablir el servei ferroviari entre Manresa i Sant Vicenç

Així ho ha palesat en un comunicat, en el qual també lamenta que l'estat "i els seus successius governs" s'ha desentès "sense cap mena d'escrúpol" de les inversions a rodalies

per NacióManresa , 20 de febrer de 2019 a les 14:00 |
Part frontal d'un dels combois accidentats a Castellgalí amb la resta de vagons de fons | Norma Vidal
Aquesta informació es va publicar originalment el 20 de febrer de 2019 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
La CGT, un dels sindicats majoritaris de Renfe, ha manifestat el seu suport i adhesió a la negativa per part del Semaf (Sindicat Espanyol de Maquinistes i Ajundants Ferroviaris) de restablir el servei ferroviari entre Manresa i Sant Vicenç de Castellet, a la línia R4. Així ho ha exposat en un comunicat, en el qual també ha assegurat que el tram on es va produir l'accident mortal entre dos trens, el divendres 8 de febrer, "és un dels que té els sistemes més antiquats de gestió de trànsit".

Recordant que en tres mesos l'R4 "ja acumula dues víctimes mortals i un important nombre de ferits", els de la CGT lamenten la passivitat d'Adif i del govern espanyol "de buscar solucions" i critiquen que només "apostin per les grans obres d'alta velocitat" desentenent-se, "sense cap mena d'escrúpol", de les inversions "necessàries" per al manteniment de la línia ferroviària que es fa servir per al servei de rodalies, regional, de mitja distància i de mercaderies. Aquest abandó, afegeixen, es tradueix en "línies de tren obsoletes o semiabandonades; retards injustificables, i persones que es queden literalment 'tirades' tot i haver pagat el bitllet".


"Amb els diners que, literalment, s'han evaporat de les manes del Ministeri de Foment i Adif, es podria haver modernitzat la xarxa ferroviària convencional", assenyalen des del sindicat, fent referència als "inadmissibles sobrecostos" acumulats en l'execució de projectes vinculats a l'AVE i, més concretament, "al que fa referència a l'estació de La Sagrera de Barcelona".

Davant d'aquest panorama, la CGT conclou que "les nostres autoritats fa anys que no tenen com a prioritat el benestar de la ciutadania, sinó la satisfacció d'un grapat de grans empresaris". En aquest sentit, comenten, "és necessari qüestionar les polítiques ferroviàries actuals", ja que "les seves estratègies per tirar endavant obres faraòniques acaben no podent-se adaptar a les necessitats de la ciutadania, tant pel que fa a la seguretat com a la funcionalitat": "estem patint les conseqüències d'una altra estafa social que es tenyeix de negre pel dol de les víctimes", alerten.


Finalment, el sindicat exclama que és "inacceptable" que tant els treballadors del ferrocarril com "bona part de la ciutadania" que utilitza el servei de Rodalies ("sobretot el de l'R4", puntualitzen) "estiguin començant a desconfiar dels organismes que han de vetllar per la seguretat d'un servei públic indispensable".

 

Participació