FGC enceta els actes de celebració del 40è aniversari amb un homenatge als treballadors

L'acte va comptar amb la presència de Damià Calvet, Conseller de Territori i Sostenibilitat; i Ricard Font, director de la companyia

Damià Calvet i Ricard Font a l'acte d'homenatge dels treballadors d'FGC
Damià Calvet i Ricard Font a l'acte d'homenatge dels treballadors d'FGC | ACN
Redacció
14 de febrer del 2019
Actualitzat a les 11:00h
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha volgut retre un homenatge aquest dimecres als milers de treballadors que han format part de l’empresa els darrers 40 anys. Es tracta del primer dels actes que serviran per commemorar les quatre dècades d’història de la companyia.

L’acte d’homenatge es va celebrar ahir al vespre al Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC), i va compar amb la participació de centenars de treballadors i extreballadors, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, i el president de la companyia, Ricard Font. Ambdós van expressar el seu reconeixement a aquelles persones que a finals dels 70 van apostar per la creació d’una companyia de ferrocarrils catalana.

El conseller de Territori, Damià Calvet, va destacar que els “milers de persones” que al llarg de 40 anys han fet de FGC “una empresa d’excel·lència”, i els ha encoratjat a mirar el futur amb projectes “com la llançadora a l’aeroport, el tren-tram a Tarragona o la L-8”, i va assegurar que “el Govern aposta de manera irrenunciable per transport públic i per la lluita contra el canvi climàtic. Calvet va recordar les ampliacions de la zarxa a Sabadell i Terrassa com “la nostra manera de treure cotxes de la C-58”.

En aquest sentit, va comentar que també s’ha proposat reduir la circulació en altres punts com la C-32 o la B-23 amb més inversió a FGC: “No estem parlant només d’actuar contra el vehicle privat: nosaltres creiem en la mobilitat sostenible, és la nostra manera d’entendre el país”, va dir.

Ricard Font, president de FGC, va destacar les inversions en els perllongaments de Sabadell i Terrassa, de 800 milions d’euros, que s’han efectuat entre el 2001 i avui, coincidint amb “els pitjors anys de la història financera de la Generalitat”. Aquests perllongaments, amb la construcció de nou estacions, han comportat un creixement de la demanda superior al 60%.

Font també va citar altres actuacions: l’adaptació del 100% de les estacions a persones amb mobilitat reduïda, amb més de 20 milions d’euros d’inversió; la compra de 36 nous trens per 270 milions d’euros, la integració de Can Feu a Sabadell, les obres de millora de l’andana a Provença, que entrarà en funcionament per Sant Joan, i l’arribada del telecabina del Niu d’Àliga, a la Molina, a 2.500m d’alçada. “Però l’essencial és la feina de manteniment constant que no s’ha deixat de fer, amb inversions i amb feina cada nit, amb la garantia que intentem que tot estigui al seu lloc per donar un bon servei”, va destacar.

A l’acte de celebració hi van assistir també exconsellers de Polítiques Territorials i Obres Públiques, com ara Joaquim Nadal, i de Territori i Sostenibilitat, com Lluís R.ecoder; i Josep Rull va adreçar una carta des de la presó de Soto del Real. També hi eren presents expresidents i exdirectius de la companyia.

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya va néixer el 5 de setembre de 1979 després d’assumir la gestió de les xarxes de ferrocarrils traspassades per l’Estat. Va ser la primera empresa pública restaurada sota la presidència de Josep Tarradellas.

Al llarg d’aquest any 2019, FGC celebrarà diversos actes commemoratius del 40è aniversari, sota el lema Compromesos i preparats per al futur. En el marc d’aquesta celebració, l’empresa donarà a conèixer, el proper mes de març, les línies estratègiques per als propers anys; i el mes d’abril presentarà un llibre repassant la història dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya.