sabadell

​Un matrimoni vallesà es queda sense viatge de noces per un «error informàtic» de Vueling

La parella forma part dels 18 afectats i que la companyia ha garantit que seran "recompensats"

per Albert Hernàndez , Sabadell, 6 de febrer de 2019 a les 22:00 |
Un avió de Vueling a les pistes de l'aeroport del Prat | ACN
Aquesta informació es va publicar originalment el 6 de febrer de 2019 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Marc Pallarès es va casar el passat mes de juny. Ell i la seva dona són jugadors de rugbi, del Sabadell Rugby Club, i els companys de l’equip els van regalar un viatge a Edimburg (Escòcia). Però no només el vol, també l’allotjament i unes entrades per veure un partit del 6 Nacions, l'Escòcia-Itàlia. "La Champions d'aquest esport", assegura Pallarès. El passat divendres, a les 17.55 hores, havia de sortir un avió de la companyia Vueling (VY7815) de l’aeroport del Prat amb destí a la capital escocesa, però la seva sorpresa va ser que el vol no només no sortiria: ni tan sols figurava a cap de les pantalles.
 

“Dúiem el chek-in fet des de casa i des de feia mesos, perquè era el nostre regal de noces”, afirma Pallarès i "a més, a les 14.00 hores vam rebre un correu de confirmació", afegeix. Es van adonar de la dimensió del cas quan al taulell de Vueling hi havia uns altres passatgers de la mateixa ruta. “A les pròpies treballadores els constava el vol”, explica.

Una afirmació que corrobora Ricard Poyato i Laia Sanz, dos afectats més i que tots ells es van trobar al punt d'atenció al client de l'aerolínia. "Tot i així vam haver de trucar a un 902, no hi havia alternativa", relata Poyato. Des de l’atenció telefònica tampoc tenien constància "de la desaparició" del vol.

 
En el cas de Sanz i Poyato no havien pogut fer el check-in. "Vaig estar des de la setmana anterior del viatge i el mateix matí vaig intentar-ho", diu Poyato, que ho va provar amb diferents navegadors i amb l’aplicació mòbil. "Però un cop havia escollit els seients, d’anada i tornada, el pas següent no me'l permetia fer, em demanava que ho tornés a intentar més tard", relata. D’altra banda, Sanz explica que l’havien emplaçat a resoldre el problema al taulell de la companyia. "Per res del món pensava que no volaria", confessa.
 

Un dels bitllets de l'avió, amb el seient assignat Foto: Cedida
 

 
Els motius del no vol
 
AENA ha confirmat a NacióSabadell que no li consta aquest trajecte en concret de Vueling, motiu pel qual no va aparèixer a les pantalles de l'aeroport. Les raons, diferents, i així ho traslladen els diversos afectats. "Cancel·lació de la ruta, sense determinar des de quan", assenyala Pallarès. Sanz diu que "circumstàncies extraordinàries" i Poyato acaba: "No me n'han donat cap, de motiu". 
 
Vueling ha indicat a aquest digital que es tracta "d'un error informàtic" que no va informar adequadament els usuaris quan tocava, i lamenta els problemes que ha ocasionat. La mateixa companyia ha confirmat, a més, que hi ha alguns períodes en què la ruta Barcelona-Edimburg no és operativa.
 

Les dues entrades per anar a veure el partit de rugbi a Edimburg Foto: Cedida


Reemborsaments
 
La companyia ha reemborsat el preu dels bitllets a tots el passatgers, que ha precisat que han estat 18, i ha garantit que els "compensarà" a tots. Malgrat que inicialment a Sanz aquest dilluns li va enviar un correu en què li negava una indemnització, apel·lant a una “circumstància impredictible i inevitable”, determinant que la causa va ser una “congestió de tràfic aeri, que va provocar la restricció, limitacions i mesures addicionals de seguretat en el número de vols permesos” que la pròpia línia aèria defineix com a “circumstàncies extraordinàries”.

Aquest dimarts al vespre, Vueling va rectificar i li va enviar un nou correu electrònic notificant-li que ara sí tenia dret, d'acord amb una normativa europea.   
 
La mateixa Sanz calcula que ha perdut uns 380 euros, i en el cas de Poyato, al voltant dels 400,  "sense comptar les trucades al 902", exclamen al uníson. Pel que fa al viatge de noces, "com que és un regal, és complicat, però uns 400 euros", pronostica Pallarès. "No és ja només un tema econòmic, és la sensació que et deixa, t'esguerren un viatge", etziba.     
 
Laia Sanz, Ricard Poyato i Marc Pallarès, tots amb acompanyant, foment part d’un grup de set persones que es van quedar sense volar al mateix aeroport -després van tenir coneixement d’una vuitena persona- i van decidir crear un grup de WhatsApp per fer un front comú i estudiar mesures legals a prendre. "Van cancel·lar un vol i no van avisar", critica Poyato i conclou: "Es dona la casualitat que els vuit vam comprar els bitllets fa molts mesos, a l’estiu".

 

Participació