L'alcalde de Terrassa demana que s’apliqui «amb urgència» una rebaixa dels títols de transport integrats

Alfredo Vega veu el retard en la T-Mobilitat fins al 2021 com “un càstig injustificable i inadmissible" per als terrassencs

Estació de FGC de plaça Catalunya.
Estació de FGC de plaça Catalunya. | Adrià Costa.
Redacció
31 de gener del 2019
Actualitzat a les 19:24h
L’alcalde de Terrassa, Alfredo Vega, considera que el retard en la implantació de la T-Mobilitat fins al 2021, explicat ahir pel conseller de Territori i Sostenibilitat en comissió parlamentària. "És un càstig injustificable per a tots els ciutadans i ciutadanes de Terrassa, que fa massa anys que estem esperant una solució al greuge que patim” pel fet que la ciutat sigui a la Zona Tarifària 3 del transport públic.

Segons els calendaris i l’explicació que va donar ahir el conseller al Parlament, la posada en marxa efectiva del nou sistema se situa el 2021. Valorant les explicacions de Calvet, l’alcalde manifesta que “si el mateix conseller ha admès que hi ha hagut excés d’optimisme, i justifica els retards de la T-Mobilitat en errors de l’empresa, amb més raó, i com a màxim responsable actual, ha de prendre mesures que arrangin aquests errors i pal·liïn el càstig que fa massa
anys que paguem la ciutadania de Terrassa". 

En aquest sentit, Vega demana a la Generalitat i a l’Autoritat de Transport Metropòlità (ATM) “que s’apliqui de manera urgent una rebaixa provisional del preu dels títols de transport per a Terrassa” fins que no es posi en marxa definitivament la T-Mobilitat, el nou sistema que hauria de permetre la implantació de tarifes més justes i proporcionals. L’alcalde traslladarà aquesta demanda al conseller en la visita que Calvet farà demà a la ciutat de Terrassa.
 

Estació de FGC de plaça Catalunya. Foto: Adrià Costa



Que la T-Mobilitat no arribi fins el 2021 constata “la prolongació d’una situació altament discriminatòria per als terrassencs i terrassenques, que han de pagar un sobrecost injust i abusiu per utilitzar el tren, en comparació amb ciutadans i ciutadanes de municipis veïns com Sabadell. Si hi ha voluntat política, és perfectament possible acabar amb aquest greuge”, afirma l’alcalde, i és en aquest sentit que Vega proposa aquesta mesura provisional i urgent d’aplicar una rebaixa en les tarifes per a Terrassa.

Des que el 2001 es va situar Terrassa en la zona tarifària 3 del sistema integrat de transport, la reivindicació de canvi de zona ha estat insistent i constant per part de l’ajuntament, on en els últims anys s’han aprovat diversos acords de Ple en aquest sentit.

La tardor passada, quan es va donar a conèixer el canvi de zona tarifària per a 18 municipis de l’àmbit metropolità i vallesà, que passarien de Zona 2 a Zona 1 (la més econòmica per als usuaris i usuàries), l’alcalde de Terrassa va demanar un aclariment per carta al conseller de Territori i Sostenibilitat, també president de l’ATM; al secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín; i a la presidenta de l’AMB, Ada Colau. En les missives, l’alcalde exigia una vegada més que s’acabés amb el greuge tarifari.