TeC, ERC i el PP critiquen que el govern iniciï la concessió del servei d'autobusos a tres mesos de les eleccions

Dilluns se celebra un ple municipal extraordinari per posar en marxa la nova contractació del servei d'autobusos

El centre de Terrassa serà quasi exclusiu pels vianants, les bicicletes i el transport públic.
El centre de Terrassa serà quasi exclusiu pels vianants, les bicicletes i el transport públic. | Terrassa Mobilitat
18 de gener del 2019
Actualitzat a les 17:48h
El pròxim dilluns 21 de gener l'ajuntament celebrarà un ple extraordinari per aprovar l’inici de l’expedient de contractació de la concessió del servei d'autobusos de la ciutat. Després d'haver esgotat els 10 anys de pròrrogues que permetia el contracte vigent a TMESA, el govern municipal començarà els tràmits per licitar un nou contracte per un valor de 190 milions d'euros i que ha de definir el servei d'autobusos de la ciutat pels pròxims deu anys. Si res no canvia, dilluns aquest document quedarà aprovat amb els vots favorables del govern socialista i els suports del PDECat i Cs. 

No obstant això, alguns partits de l'oposició ja han fet sentir les seves crítiques a la gestió del govern local pel que fa als autobusos. En una roda de premsa aquest divendres al matí, ERC-
MES, ha deixat clar que per ells "iniciar l’expedient de contractació per la concessió del servei d’autobusos a Terrassa a quatre mesos de les eleccions és una clara irresponsabilitat del govern socialista". 

El portaveu i alcaldable de la formació, Isaac Albert, ha explicat que des del seu punt de vista, Terrassa hauria d'assumir la gestió directa del transport públic i abandonar la col·laboració público-privada com l'actual. Segons ERC-MES, aquesta fórmula "està en crisi per culpa del mateix sector privat, que ha fet de l’àmbit dels concursos públics un espai de batalla legal, bloquegen les concessions als jutjats, abocant els serveis que paga la ciutadania a una precarietat constant". De fet, en unes declaracions al Diari de Terrassa, el mateix tient d'alcalde, Marc Armengol, ha avançat que aquesta batalla jurídica es produirà. Un fet que també ha alertat als republicans. "Convocar aquest ple extraordinari pel transport públic, ràpid i sabent que no el podràs adjudicar demostra que el PSC ja veu que no governarà en el proper mandat a Terrassa", ha assegurat Albert. 

També ho ha criticat Terrassa en Comú (TeC) que considera que és "una jugada política molt poc ètica" perquè el PSC ho aprovarà al darrer moment del mandat i deixarà que el pròxim govern " adjudiqui amb els criteris que ells deixin definits". També critíquen la falta de consens ampli per aprovar l'expedient de contractació i asseguren que "és propi d'aquells que no han fet la feina que els hi tocava i a l'últim moment intenten aparentar haver fet quelcom". 

S'aprovarà amb els vots del PDECat i Cs 

Tan ERC-MES com TeC tampoc entenen com els dos partits que ara donaran suport a l'expedient de contractació van votar de manera negativa al Pla de Mobilitat de la ciutat i que prioritzen un model de mobilitat fonamentat en el transport privat en detriment del transport públic. Per TeC "Aquesta és una decisió que anteposa els interessos electorals del PSC (i dels que els hi donen suport) als de la ciutat i que traeix els grans acords que existeixen per avançar cap a una mobilitat més justa i més saludable". 

Per la seva banda, el PP ja ha avançat que s'abstindrà a la votació perquè considera que "no pot ser que un servei tan important com és el d'autobusos es treballi de forma improvisada tenint en compte els problemes de trànsit i mobilitat que pateix la nostra ciutat”, ha expressat el portaveu i alcaldable popular, Alex Rodríguez. Pel PP el servei d'autobusos està "desconnectat de les persones que l'utilitzen" i per això considera que calen controls i auditories externes de la satisfacció dels usuaris.