entrevista

Pau Maza: «Hem millorat la localització de les ambulàncies per optimitzar les visites a domicili»

L'estudiant de l'UPC-ESEIAAT de Terrassa i dos companys més, Alex Bru i Manel Salvador, han creat un sistema que permet detectar els errors i dirigir correctament les ambulàncies al seu destí

per Anna Mira, Terrassa , 11 de gener de 2019 a les 11:00 |
D'esquerra a dreta, Àlex Bru, Manel Salvador i Pau Maza, els tres estudiants de la UPC a Terrassa | Cedida
A l'hora de demanar atenció domiciliaria, l'usuari facilita la direcció on s'ha de dirigir l'ambulància. En alguns casos, però, s'ha detectat que les adreces generen errors tant als navegadors dels vehicles com a GoogleMaps.

En concret, segons l'empresa IDEALMEDIC S.L, els errors es produeixen amb el 30% de les adreces facilitades pels usuaris. Ara, tres estudiants de 21 anys del grau d'enginyeria en Telecomunicacions en Sistemes Audiovisuals de l'Escola Superior d'Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) han creat un nou sistema que permet detectar els errors i dirigir correctament les ambulàncies al seu destí que es posarà en pràctica els pròxims mesos.

 
En una entrevista a LaTorre, un dels estudiants, Pau Maza explica el projecte que estan desenvolupant i que té per objectiu millorar l'efectivitat dels primers auxilis i guanyar temps en el trasllat del pacient a un hospital.

- Com va sorgir la idea de millorar la localització de les ambulàncies?

- Els meus companys i jo vam decidir presentar-nos al concurs Hackathon Hack&Health que va organitzar fa uns dies l'Ajuntament de Terrassa i on havíem d'escollir entre un dels tres reptes que es proposaven.

- Quin van escollir?


- El que havia d'aportar solucions per millorar el temps d'arribada de les ambulàncies al lloc on se les necessita. El repte el va proposar l'empresa d'assistència mèdica a domicili IDEALMEDIC S.L. i la nostra proposta va ser la guanyadora.

- Com funciona el sistema que han creat?

- El sistema consisteix en un software que primer neteja la informació que el navegador no necessita. Això permet que la informació arribi més correcta a GoogleMaps. Després, hem programat uns filtres a través de coordenades i codis postals que verifiquen instantàniament els paràmetres de l'adreça.

- Què s'aconsegueix amb aquest nou sistema?

- Estalviar temps perquè el navegador serà molt més eficaç i per tant millorarà les assistències als domicilis, es podran optimitzar visites i els serveis mèdics tindran més temps per assistir als pacients.

- Quan es podrà fer servir?

- Actualment estem desenvolupant el sistema i tot seguit començarem amb la fase de prova per corregir errors. Podríem tenir el sistema a punt durant el mes de febrer però després dependrà de l'empresa implementar-lo.

- Són estudiants de tercer i quart curs, què significa per vostès aquest projecte?

- La nostra perspectiva de futur és dedicar-nos en temes relacionats amb la tecnologia aplicada a la salut. Creiem que la tecnologia aplicada a la salut pot millorar i optimitzar aspectes com les visites als metges, les rehabilitacions, consultes a distància, etc.

 

Participació