Terrassa posa en marxa una campanya per potenciar el comerç de proximitat

Es repartiran 1.500 bosses de roba amb el logo de la campanya "les botigues de Terrassa m'agraden"

Amadeu Aguado a la roda de premsa de presentació de la campanya de comerç de proximitat
Amadeu Aguado a la roda de premsa de presentació de la campanya de comerç de proximitat | Aj. Terrassa
08 de novembre del 2018
Actualitzat a les 17:17h
L'Ajuntament de Terrassa posa en marxa una campanya per potenciar el comerç local anomenada "les botigues de Terrassa m'agraden". La campanya es posarà en marxa el pròxim dilluns 12 de novembre i té com a objectius la dinamització comercial, la consolidació i promoció del sector a la ciutat.

El tinent d'alcalde de Cultura, Innovació i Projecció de la Ciutat, Amadeu Aguado, ha dit en roda de premsa que "la campanya vol posar en valor aquells elements que fan del comerç local i de proximitat un sector únic i singular".

A Terrassa actualment hi ha comptabilitzats 2.626 establiments de proximitat als quals s'hi pot accedir a peu, en bici o amb transport públic. "Volem enfortir el comerç de proximitat", ha assegurat Aguado qui ha afirmat que beneficia per la professionalitat i la qualitat.

Segons un estudi de la Diputació de Barcelona els terrassencs valoren el comerç de la ciutat amb un 7,5 sobre 10, una puntuació que se situa per sobre de la mitjana de la demarcació, que és del 7,2.

De l'estudi també se'n desprèn que el 98% de la compra diària es fa al mateix barri mentre que el 20% de la compra de roba i equipament de la llar es fa fora de la ciutat.

Bosses de roba sostenibles

Una de les iniciatives de la campanya és oferir a la ciutadania bosses de roba sostenible amb el logo de la campanya. De moment n'hi ha 1.500 de disponibles tot i que des de l'ajuntament ja s'ha dit que si cal, en faran més. Aquestes bosses es podran adquirir de manera gratuïta al punt del voluntariat, situat a l'atri de l'Ajuntament, els divendres 16, 23 i 30 de novembre des de les 10 h fins les 14 h.

Finalment, Aguado ha explicat que es tracta d'una campanya viva, és a dir, que es posa en marxa ara, però que després de la campanya de Nadal tornarà a fer-se visible.
 

Bossa de roba sostenible de la campanya de comerç de proximitat Foto: Anna Mira