FGC instal·la enllumenat més sostenible a l'estació de Terrassa Rambla

L’objectiu principal és assolir un estalvi rellevant en el consum d’energia que es destina actualment a la il·luminació de 30 estacions

Un tren a l'estació de Sabadell Parc del Nord
Un tren a l'estació de Sabadell Parc del Nord | Juanma Peláez
Redacció
30 d'octubre del 2018
Actualitzat el 31 d'octubre a les 9:00h
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) està substituint tots els llums fluorescents tradicionals per llums LED a 30 estacions de les línies metropolitanes d’FGC del Vallès i el Baix Llobregat. Es tracta d'una actuació cofinançada pel Fons Europeu de Desenvolupament (FEDER) i que s’emmarca dins del Pla d’estalvi i eficiència energètica als edificis i equipament de la Generalitat de Catalunya, impulsat per l’Institut Català d’Energia.
 
El projecte suposa el canvi d’enllumenat en 30 estacions del total de les 82 existents a les Línies Metropolitanes (Barcelona-Vallès i Llobregat-Anoia) prioritzant les que tenen un major estalvi energètic com serien les estacions de Plaça Espanya, Plaça Catalunya, Terrassa Rambla o Sant Cugat.
 
"L'objectiu que ens hem fixat és que l’any 2020 totes les estacions de Ferrocarrils tinguin un enllumenat amb una tecnologia neta i ambientalment responsable", assenyala el president d'FGC, Ricard Font. El canvi de tecnologia fluorescent a tecnologia LED per il·luminar les estacions d’FGC suposarà un estalvi energètic de mes de 2.674.000 kWh/any i un estalvi econòmic superior als 187.000€ anuals.
 
A més, la reducció de gasos amb efecte hivernacle com per exemple el CO2, entre d’altres. Les tones equivalents de CO2/any es reduiran aproximadament en 1.393 tones i les kilotones equivalents de petroli/any es reduiran en 0,23 ktep/any, contribuint d’aquesta manera a la lluita contra el canvi climàtic i a la millora de la qualitat de l’aire.
 
La modificació facilitarà, també, el reciclatge dels llums LED, ja que és més senzill i menys contaminant que el reciclatge dels tubs fluorescents, per contenir aquests darrers metalls pesants en la seva composició, com són el mercuri i el vapor de mercuri.
 
L’operació es fa a 16 estacions de la línia Barcelona-Vallès: Plaça Catalunya, Gràcia, Sant Gervasi, Les Tres Torres, Sarrià, Reina Elisenda, Plaça Molina, Pàdua, El Putxet, Avinguda Tibidabo, Peu del Funicular, Vallvidrera Superior, Sant Cugat, Universitat Autònoma, Rubí i Terrassa Rambla.
 
Pel que fa a la línia Llobregat-Anoia, es canvia l’enllumenat a les estacions de: Plaça Espanya, Magòria La Campana, Ildefons Cerdà, Gornal, Sant Josep, L’Hospitalet Avinguda Carrilet, Almeda, Cornellà Riera, Sant Boi, Pallejà, Sant Andreu de la Barca, Manresa Viladordis, Manresa Baixador i Igualada.