educació

La síndica de Terrassa pressiona l'Ajuntament per canviar la ubicació de l'escola d'educació especial Crespinell

Tot i que el Consistori ha verbalitzat el canvi d’ubicació del centre, aquest no es materialitza

per Redacció , Terrassa , 22 d'octubre de 2018 a les 14:00 |
Una aula de l'escola Crespinell | E.C.
Aquesta informació es va publicar originalment el 22 d'octubre de 2018 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
L'Escola Crespinell d'educació especial de Terrassa demana un canvi d'ubicació per poder continuar amb els projectes de col·laboració amb l’Escola Lanaspa i amb l’INS Montserrat Roig. Ara, la síndica de greuges municipal, Isabel Marquès, ha fet una petició formal a l'Ajuntament perquè respongui davant d'aquesta necessitat. 

En el document, la síndica assegura que "l’actual ubicació de l’Escola Crespinell, en una casa construïda a principis del segle XX, no és un espai adequat, tot i les adaptacions que s’han anat realitzant al llarg dels anys, ni pot assumir en condicions òptimes el creixent número d’alumnat que rep el centre".


Tot i que l’Ajuntament ha verbalitzat entendre la problemàtica plantejada per l’escola Crespinell, i fins i tot, en els darrers anys hi ha hagut compromisos de reubicar el centre d’educació especial en un indret idoni per les seves necessitats, "el canvi d’ubicació del centre no es materialitza". Per això, la Síndica ha fet pública aquesta reivindicació. 

L'objectiu de la petició és contribuir a "obrir un diàleg positiu i constructiu entre l’escola Crespinell i l’Ajuntament de Terrassa a fi de seguir fent realitat a la nostra ciutat el projecte d’escola inclusiva i en pro de la diversitat que és un exemple d’excel·lència educativa".


Actualment l’escola Crespinell comparteix un projecte amb l’escola Lanaspa i amb l’INS Montserrat Roig que han estat guardonats amb el Premi Catalunya d’Educació 2002 i amb el Premi d’Ensenyament 2016 Fundació Cercle d’Economia i Obra Social de La Caixa. Mitjançant la posada en marxa d’aquests projectes s’ha permès garantir que els infants i joves amb discapacitat intel·lectual tinguin l’oportunitat d’aprendre juntament amb altres alumnes de les escoles ordinàries i s’ha fet realitat el concepte d’escola inclusiva. 

 

Participació