15
d'octubre
del
2018
Actualitzat
a les
14:15h
L'anunci que 18 municipis de l'àrea metropolitana passaran de zona 2 a 1, sis d'ells del Vallès Occidental, continua aixecant polseguera i reaccions contràries d'aquelles poblacions que hauran de pagar més per moure's dins el Vallès. Una d'aquestes s'ha articulat en un compte de Twitter, anomenat Vallès en Lluita.
La iniciativa a les xarxes socials esperona a "les principals capitals del Vallès" a que passin a ser també zona 1. Qualifica "d'injustícia" que els habitants de Terrassa i Sabadell hagin de pagar més per moure's per la seva pròpia comarca.
Front comú, també dels partits polítics
Diferents partits de l'oposició i també el PSC (al govern) han fet sentir la seva veu per exigir que Terrassa formi part de la zona tarifària 2. En aquest sentit, el grup municipal portarà a debat local, una proposta per demanar que la Generalitat de Catalunya situï Terrassa en la zona tarifària 2 del transport públic "per pal·liar el greuge que pateix avui el nostre municipi, mentre no s’implementa la T-Mobilitat".
Per la seva banda, TeC, també reivindica el greuge que suposa fomar part de la zona 3. "És inadmissible que Terrassa encara segueixi a la zona tarifària 3, un greuge històric en comparació amb els municipis propers per a la nostra ciutat; una estafa per milers de terrassenques que cada dia fan ús del transport públic". TeC vam més enllà i titlla el govern local de no haver-se preocupat per aquest tema.
ERC i la CUP i el PP també han reivindicat una modificació en la zonificació de l'Àrea Metropolitana ja que el fet que Terrassa segueixi sent part de la tercera corona implica un greuge pels seus ciutadans. Segons el portaveu republicà "és incomprensible que s’estiguin plantejant modificacions de zona als FGC i no es tingui en compte les reivindicacions històriques de Terrassa, ni les repercussions que pot tenir per la nostra ciutat. Ara mateix, passar de la zona 3 a la 2 és indispensable”.
La iniciativa a les xarxes socials esperona a "les principals capitals del Vallès" a que passin a ser també zona 1. Qualifica "d'injustícia" que els habitants de Terrassa i Sabadell hagin de pagar més per moure's per la seva pròpia comarca.
Per ara, només es un perfil de Twitter. No obstant, no és l'única veu crítica contra la mesura de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), fins i tot Cerdanyola, beneficiada per aquesta modificació, ho ha criticat. També l'alcalde de Terrassa, Alfredo Vega, ha demanat explicacions i que s'implanti la T-Mobilitat, que s'està endarrerint des de 2016.⚠️ ÉS MOLT INJUST, que pobles com Sant Cugat passin a ser 1 zona i els habitants de Sabadell i Terrassa haguin de pagar més per moure's per la mateixa comarca, d'aquesta manera exigim que les principals capitals del Vallès Occidental passin a tenir la mateixa zona.
— Sabadell i Terrassa en lluita (@vallesenlluita) 10 d’octubre de 2018
Front comú, també dels partits polítics
Diferents partits de l'oposició i també el PSC (al govern) han fet sentir la seva veu per exigir que Terrassa formi part de la zona tarifària 2. En aquest sentit, el grup municipal portarà a debat local, una proposta per demanar que la Generalitat de Catalunya situï Terrassa en la zona tarifària 2 del transport públic "per pal·liar el greuge que pateix avui el nostre municipi, mentre no s’implementa la T-Mobilitat".
Per la seva banda, TeC, també reivindica el greuge que suposa fomar part de la zona 3. "És inadmissible que Terrassa encara segueixi a la zona tarifària 3, un greuge històric en comparació amb els municipis propers per a la nostra ciutat; una estafa per milers de terrassenques que cada dia fan ús del transport públic". TeC vam més enllà i titlla el govern local de no haver-se preocupat per aquest tema.
ERC i la CUP i el PP també han reivindicat una modificació en la zonificació de l'Àrea Metropolitana ja que el fet que Terrassa segueixi sent part de la tercera corona implica un greuge pels seus ciutadans. Segons el portaveu republicà "és incomprensible que s’estiguin plantejant modificacions de zona als FGC i no es tingui en compte les reivindicacions històriques de Terrassa, ni les repercussions que pot tenir per la nostra ciutat. Ara mateix, passar de la zona 3 a la 2 és indispensable”.