La CUP de Terrassa adverteix del greuge que suposa el canvi per a les dues capitals vallesanes

Cerdanyola aplaudeix passar a ser zona 1 però critica la "contrapartida" que suposa

Redacció
11 d'octubre del 2018
Actualitzat a les 17:18h
La CUP de Terrassa alerta que la inclusió de Sant Cugat "perjudicarà seriosament" a treballadors i estudiants de Terrassa, perquè passaran a estar a tres zones de distància de la localitat vallesana i el campus de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB).

 
La formació matisa no qüestiona que s'abarateixi el transport públic a Sant Cugat sinó que s'encareixi en altres punts de la comarca. Assegura que vol explicacions per conèixer "l'afectació real de la mesura i les possibles bonificacions", apuntant cap a la posada en marxa de la T-Mobilitat, que està pensada per pagar la distància recorreguda. A més, tractarà el tema no només en clau de Terrassa, també ampliant l'acció, ja que, afectarà Sabadell, Sant Quirze del Vallès i Rubí.

Cerdanyola ho celebra 

L'Ajuntament de Cerdanyola del Vallès ha celebrat que el municipi sigui un dels 18 que passi a formar part de la zona tarifària 1 de transport públic. Tot i així, desconfia de la "contrapartida" que suposarà, amb un recàrrec en l'IBI municipal. El consistori, però, insisteix i qualifica de "bona" ​​la proposta de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i que apunta es farà efectiva probablement en un Consell Metropolità extraordinari.

Critica la injustícia d'aquest impost i que s'apliqui igual que en els municipis que sí que poden gaudir d'una millor xarxa de transport, remarcant que el servei dels municipis de l'actual segona corona no s'assembla als de la primera. En aquest sentit, recorda que tampoc hi ha actualment cap previsió ni compromís "més o menys concret" d'inversions i millores.

Per aquesta raó, posa l'accent en una potenciació de les comunicacions, però no només amb Barcelona, ​​també la interconnexió amb les localitats del Vallès. El consistori suggereix que la implantació del tribut metropolità es faci de forma progressiva a mesura que arribin les millores a la xarxa i exigeix a l'AMB que prèviament compleixi la seva competència en la gestió del transport urbà.