Un carril bici unirà Terrassa, Matadepera i Sabadell a partir de la tardor de 2019

Seran 4,1 quilòmetres i costarà 3,2 milions d'euros

Roda de premsa de presentació del carril bici que unirà Terrassa, Matadepera i Sabadell
Roda de premsa de presentació del carril bici que unirà Terrassa, Matadepera i Sabadell | Diba
Redacció
21 de setembre del 2018
Terrassa, Sabadell i Matadepera estaran connectats a través de carrils bici a partir de la tardor de 2019. Així ho han anunciat els alcaldes d'aquestes poblacions i els responsables de la Diputació de Barcelona en un acte que s'ha celebrat aquest dijous a Matadepera. Les obres començaran a la primavera de 2019. L'objectiu d'aquesta actuació és establir una connexió "segura" i "més sostenible" entre aquests nuclis urbans per incentivar la mobilitat a peu o en bicicleta.

El diputat d'Infraestructures Viàries i Mobilitat de la Diputació de Barcelona, Jordi Fàbrega, ha explicat que l'objectiu d'aquestes intervencions és comptar amb una "infraestructura de mobilitat més sostenible per aconseguir que la gent es desplaci a peu o en bicicleta".

Segons Fàbrega la proposta ha estat molt ben acollida pels municipis, ja que s'ha calculat que 430.000 ciutadans podrien fer ús d'aquests nous carrils. "Estem donant connectivitat a aquesta zona i creant el carril bici i a peu més important del país", ha afirmat el diputat.

La primera fase a Terrassa i la segona a Sabadell

El projecte es divideix en dues fases. La primera arrancarà la primavera de 2019 i afectarà la carretera que va de Terrassa a Talamanca (BV-1221) i la que uneix Terrassa amb Matadepera (BV-1248). Correspon a un tram de 1.060 metres en el qual es construirà un carril segregat de les vies principals per a bicicletes i vianants, que tindràuna amplada de cins metres.

Amb aquesta actuació s'uniran aquestes dues poblacions i alhora es donarà accés a l'estació de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC). El projecte també contempla la millora de la intersecció entre les carreteres C-1415a i BV-1248 mitjançant la implantació d'una rotonda.

Aquests treballs també permetran executar les marques viàries del primer tram del carrer Lacetània, entre la carretera de Matadepera i el carrer Granollers, i crear un pas de vianants elevat a l'inici del carrer Lacetània.

També es projecten dos passos per sota el pont de la Riera de les Arenes, a la BV-1275, que permetran donar continuïtat als camins que discorren paral·lels a la Riera de les Arenes, evitant que els usuaris dels camins hagin de creuar la carretera.

La segona fase de l'actuació fa referència a la carretera que va de Sabadell a Matadepera, la BV-1248, per la zona de Can Deu. Es crearà un vial per a vianants i ciclistes al marge dret d'aquesta carretera que en aquest cas disposarà de tres metres d'ample, i es construirà una rotonda de 40 metres de diàmetre a la intersecció entre la C-1415 a i la BV-1248.

Aquesta intervenció també contempla modificar la secció transversal del pont sobre el Torrent de la Batzuca per fer passar l'itinerari de vianants i ciclistes d'una manera més segura. Es canvia també el sistema de contenció del pont, executant barreres de formigó a ambdós costats.