La CUP proposa transformar els mercats municipals de Terrassa per atraure els joves

L'equip de govern ha fet públic un esutdi per tal de definir quines serien les reformes necessàries per actualitzar els mercats de la ciutat

19 de setembre del 2018

La CUP Terrassa ha fet pública la voluntat de posar en marxa algunes iniciatives als mercats municipals de la ciutat per tal d'atreure públic jove i així garantir el relleu generacional. Ho volen fer, per exemple, amb la implantació de més parades agroecològiques i vermuts amb aliments de Km 0. 

Des de la CUP asseguren que han compartit aquestes idees amb una desena de comerciants del Mercat de la Independència de Terrassa així com amb la Junta de Paradistes. Les mesures dels cupaires es basen en potenciar la sobirania alimentaria a través dels pagesos de la comarca; posar en marxa parades amb un model cooperatiu d'economia solidaria, o fomentant els mercats de pagès. 

També aposten per transformar el soterrani del mateix mercat en un espai més polivalent per acollir fires i activitats, sobretot durant els mesos de fred. Actualment aquest espai acull alguna de les mostres gastronòmiques de la ciutat. 

Aquests canvis tenen la voluntat d'atreure públic jove, tal com apunta el membre de la CUP Ander Zurimendi, "El sistema econòmic fomenta que comprem en grans supermercats, on els preus són una mica més barats, però on comprem aliments de pitjor qualitat i produït a milers de quilòmetres de Terrassa". 

Davant d'aquestes propostes, l'equip de govern ha donat a conèixer avui els resultats d’un estudi extern redactat per un despatx d’arquitectes per valorar i proposar les accions a emprendre per tal de definir quines serien les reformes necessàries per adequar el Mercat de la Independència a les necessitats actuals i de futur, tant en l’àmbit patrimonial, com urbanístic i comercial de l’edifici. 

Mercat del Triomf de Terrassa Foto: Anna Mira


En aquest sentit, el tinent d’alcalde de Cultura, Innovació i Projecció de la Ciutat, Amadeu Aguado, explica que “tot i que els mercats han deixat de ser una competència obligatòria per als ajuntaments, la voluntat del Govern Municipal és la de mantenir la nostra ferma aposta per aquests equipaments i convertir-los en uns elements estratègics per a la ciutat i el territori, tant des del punt de vista econòmic com social.

Però la CUP considera que no sempre cal pensar en gastar milions d’euros en reformes, sinó "en fer polítiques orientades a atraure fluxos de gent dins del mercat". Unes polítiques que per la CUP haurien d'evitar l'arribada d'un gran operador, per exemple. 

Des de l'Ajuntament expliquen que després de l’elaboració d’aquest estudi, i a través d’una subvenció de la Diputació de Barcelona, l’Ajuntament de Terrassa posarà en marxa un concurs per a la licitació de la redacció del projecte executiu, un procés que es preveu que pugui estar
enllestit a finals del mes d’octubre de 2019. En aquesta línia, hi ha prevista una reunió de
la Comissió de Seguiment del Mercat del Triomf, per tal de donar al tret de sortida a l’elaboració d‘un estudi similar al del Mercat de la Independència, en el qual s’abordaran també les propostes per aplicar a nivell urbanístic a l’entorn del Mercat del Triomf.