Urbanisme

El 30% de les voreres de Terrassa no compleixen la normativa d'acessibilitat

L'Ajuntament aposta pels passadissos de vianants per millorar la mobilitat a peu i la seguretat dels vianants

per Redacció, Terrassa , 11 de juny de 2018 a les 14:00 |

Passadís de vianants de Terrassa Foto: Aj. Terrassa


A les darreres setmanes, carrers com els de Martin Díez, Col·legi, Tibidabo, Ciutat de Pàmiers i d’Albí han vist modificada la senyalització horitzontal en alguns dels seus trams amb la incorporació dels passadissos de vianants.


Actualment, el 30% de les voreres de la trama urbana de Terrassa tenen una amplada inferior a 1,50 metres i només un 10% tenen una amplada inferior a 90 cm, la qual cosa impedeix anar amb un cotxet infantil, una cadira de rodes o, fins i tot, que es puguin creuar dues persones a peu per la vorera. La normativa vigent d’Accessibilitat contempla que, perquè un carrer sigui considerat accessible ha de tenir una vorera mínima d’1,80 metres perquè permet estrènyer-la puntualment a 1,50 metres. 

Els passadissos de vianants són una solució temporal prèvia a l’actuació urbanística definitiva que s’aplica en aquells eixos on cal una ampliació de la vorera. Amb aquesta actuació l’Ajuntament aconsegueix millorar la mobilitat a peu, pacificar el trànsit i moderar la velocitat dels vehicles complint, d’aquesta manera, amb les condicions de continuïtat, connectivitat, seguretat i accessibilitat que preveu el Pla de Mobilitat Urbana de Terrassa 2016-2021.

Les amplades de vorera requerides per la normativa d’accessibilitat obliguen en carrers inferiors a 7 metres a fer solucions de plataforma plana on vorera i calçada estan al mateix nivell. Tant aquesta inversió com una ampliació de vorera requereixen un gran pressupost econòmic. Els passadissos de vianants representen una mesura transitòria prèvia a la urbanització definitiva.

 

Participació