FGC incorpora un tren directe amb Barcelona a la línia del Vallès

Entrarà en funcionament el 4 de juny i ho farà durant les hores punta

| 15/05/2018 a les 13:00h
Arxivat a: Economia, mobilitat, Línia Vallès, FGC, Sant Cugat del Vallès
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) incorporarà, a partir del 4 de juny, un tren directe que unirà Sant Cugat del Vallès amb Barcelona en les hores punta del matí. El comboi sortirà des de l'estació de la localitat vallesana, a partir de les 7.56 hores, i no s'aturarà fins a Sarrià.

Un cop arribi a la parada barcelonina farà el recorregut habitual fins arribar a plaça Catalunya. D'aquesta manera, el viatge serà de 16 minuts. Aquesta novetat no suposarà cap modificació dels horaris dels trens habituals que circulen per la línia, continuaran passant a les 7.49, 7.54 i etcètera. Els del nou recorregut, ho faran a les 7.56, 7.59, 8.01 i així successivament fins a finalitzar l'hora punta.


FGC ha assegurat que aquest tren ja circula diàriament entre el dipòsit de la companyia i Sarrià per oferir el servei urbà de la línia L6 --Barcelona plaça Catalunya-Sarrià-- i ho fa buit.

Amb aquesta mesura es pretén descongestionar la línia Barcelona-Vallès, a més de millorar el servei a Sant Cugat, on el 2017 va registrar 3.769.948 viatgers, una de les estacions que va acumular més usuaris.

COMENTARIS

Metro del Vallès per a allò dolent, però per a res bo
Usuari dels FGC, 15/05/2018 a les 18:04
+14
-0
Suposo que els dirigents de FGC han d'estar molt contents, ja que els ingressos creixen (més usuaris pel major nombre d'estacions) i deuen poder mantenir o augmentar els seus sous astronòmics i immorals. Tanmateix, la majoria de passatgers no ens mosseguem el dit i veiem la jugada, nefasta per al client final. Tenim un "metro del Vallès" que és metro per a allò dolent (impossible seure des de Terrassa Rambla fins a BCN en les hores amb més afluència; periodicitat molt poc millorada i ridícula en hores punta) i no per allò bo. Allò bo hauria de ser el següent:
-1 zona. És "metro" del Vallès, metro, sí, metro, per la qual cosa, deixant-nos d'embuts, no haurien de ser 2 zones, no, sinó, parlant clar, 1 zona; i són 3!!! -expoli total als terrassencs, que algú es va comprometre a corregir però continua igual.
-Periodicitat acostant-se a la del metro. Si és metro per al dolent (gentada com a sardines), hauria de ser-ho en positiu, oi? No parlem de segons quines franges horàries, amb una periodicitat tercermundista.

En resum, si podem fer una enquesta, clarament un 0 per a FGC. En castellà, "metro para todo lo malo, pero para nada de lo bueno". Un desastre sense pal·liatius.

I jo pregunto
Antrenònim, 15/05/2018 a les 20:29
+1
-0
"Els del nou recorregut, ho faran a les 7.56, 7.59, 8.01 i així successivament fins a finalitzar l'hora punta", diu l'article.

Us agrairé molt que aclariu:
1) "Així successivament" vol dir cada 2 o 3 minuts?
2) "fins a finalitzar l'hora punta" vol dir fins les...?

Sense aquests "detalls", sobretot el segon, no puc planificar els meus viatges a Barcelona a primeres hores del matí (o sigui: 1 tren de Terrassa a Sant Cugat i allà enganxar-ne un altre tan seguit com sigui possible fins a Sarrià).

Gràcies.
Felicitacions Sant Cugat. (Tots els trens de Terrassa, Sabadell, Rubi i ...)
Anònim, 15/05/2018 a les 20:48
+3
-0
La meva opinió des de Terrassa.
Caríssim 3 zones, incomodo (dret des de Terrassa Centre i apilats des de Rubí) i lent parades de Metro per un trajecte de tren. Els amics de Girona tarden quasi el mateix per anar a treballar a Barcelona i ben còmodes.
FGC s'aprofita dels preus dels parkings i peatges (el de les Fonts tots el polítics abans de ser votat han dit que el traurien). Tot així es incomprensible que només en dues persones moltes vegades surti més econòmic anar en cotxe que en tren sense contar el temps que es guanya.
Esperem que quan prohibeixin l'entrada dels cotxes a BCN de la gent en pocs recursos (vehicles vells) baixin els preus, ja que augmentarà la demanda i que no se'n aprofitin apujant-los.
Un metro que triga 50 minuts des de Terrassa a Barcelona
Anònim, 15/05/2018 a les 20:59
+1
-0
Deixem-nos d'eufemismes. Un metro que triga 50 minuts des de Terrassa a Barcelona per a l'usuari no és un metro.
Volem un tren que trigui uns temps raonables per la distància que hi ha.
Un clam al cel:
Anònim, 15/05/2018 a les 22:04
+1
-0
Cal construir el segon tunel entre l’estació d’avinguda tibidabo i Sant Cugat!
Ai, el transport públic
Anònim, 15/05/2018 a les 22:29
+0
-0
Noticia d'avui: "West Japan Railways, compañía ferroviaria japonesa, se disculpa por un tren que salió 25 segundos antes". Aquí, si volguéssiu, podríem parlar de Renfe o dels autobusos de Terrassa que passen per les parades fins a 4 minuts abans i que en marxen un parell de minuts abans de l'hora en què haurien d'aturar-s'hi.
Respondiendo al de "Ai, el transport públic"
Anònim, 16/05/2018 a les 20:20
+1
-0
Soy de la capital catalana y esta semana he tenido que estar en casa de un familiar enfermo en Terrassa para cuidarle. Tanto hoy como ayer el autobús de las 8.41 a su paso por Antoninus Pius en dirección centro de la ciudad = Le he visto el culo cuando he llegado a las 8.39 y ya iba casi por la rotonda de Angel Sallent. Ayer pensé que sería el autobús anterior que se habría retrasado pero no, como dice el comentario anterior cuando llegas a la parada a veces ya se han ido aunque queden dos minutos para que pasen. Y yo que estaba escandalizada porque en Barcelona a veces los autobuses llegaban tarde = Esto es mucho peor y frustra aún más si cabe.
I Terrassa que???
Anònim, 18/05/2018 a les 03:47
+1
-0
Tenim dret d’un tren directe des de Terrassa pagant 3 zones i havent multiplicat els usuaris quasi x 2 ?

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
01/01/1970
Els canvis en la circulació afectaran des del djous, 24 al dilluns 28 de maig.
Josep Maria Cervera, president de l'AMI, després de l'executiva a Riudoms
Josep Maria Cervera, president de l'AMI, després de l'executiva a Riudoms | Jonathan Oca
Jonathan Oca
01/01/1970
L'associació denuncia que es pretén arribar a les eleccions municipals amb la primera línia del municipalisme sobiranista inhabilitat
Els bombers revisant la nau després de l'incendi.
Els bombers revisant la nau després de l'incendi. | Bombers
01/01/1970
Uns testimonis diuen que cinc persones haurien sortit corrents de dins la nau poc abans de començar l’incendi
Andrea Mir, en un dels fotogrames del videoclip «Arribes tard»
Andrea Mir, en un dels fotogrames del videoclip «Arribes tard» | Andrea Mir
Esteve Plantada
01/01/1970
La cantant, pianista i compositora de Rubí debuta amb "Arribes tard", un àlbum que transita per camins poc habituals en la música feta a Catalunya
Una platja de Lloret, l'any passat
Una platja de Lloret, l'any passat | Josep M. Montaner
01/01/1970
Les temperatures es poden enfilar fins als 35 graus en alguns punts de Catalunya