Residus

S'implanta la segona fase de recollida de residus de càrrega lateral

A partir d'aquest dimecres 14 de març s'instal·laran 775 contenidors a vuit barris de la ciutat

La recollida amb càrrega lateral, una solució parcial amb pros i contres

, Terrasa | 13/03/2018 a les 13:50h
Arxivat a: Societat, càrrega lateral, Terrassa, recollida selectiva, eco-equip, residus
Camió de les escombraries amb càrrega lateral de Terrassa
Camió de les escombraries amb càrrega lateral de Terrassa | Eco-equip
L’empresa municipal que gestiona el servei de recollida de residus a Terrassa, Eco-Equip, S.A. iniciarà a partir d'aquest dimecres 14 de març la segona fase d’implantació del sistema de recollida selectiva de residus de càrrega lateral. Aquesta operació representa la retirada, a vuit barris, de 206 àrees d’aportació del sistema tradicional de càrrega posterior, i la implantació de 130 de noves per a les cinc fraccions (resta, paper i cartró, envasos, orgànica i vidre) amb contenidors de gran capacitat.

775 contenidors per a vuit barris


La tercera línia que ara s’implanta permet l’ampliació del sistema de recollida de càrrega lateral a vuit barris més: Vallparadís, Poble Nou-Zona Esportiva, Sant Pere Nord, Egara, Torre-Sana, Ca n’Anglada, Cementiri Vell i Can Palet. En total, s’instal·laran fins a 775 contenidors nous. La compra, que va ser adjudicada a l’empresa Rottotank SL, ha representat per a Eco Equip una inversió de 633.495 euros. ​Els primers barris on es col·locaran són els de Cementiri Vell i Vallparadís. 

Freqüència de pas

L’Ajuntament ja ha contactat amb les associacions de veïns afectades per informar- los dels contenidors que es trauran, dels que es posaran, dels llocs on s’ubicaran i de la freqüència de pas dels camions, que queda definida de la següent manera:

• Resta: diària (igual que ara, cap modificació)
• Paper, cartró i orgànica: actualment es recull cada 2 dies, i amb el nou sistema es farà de 2 a 3 cops per setmana.
• Vidre: a hores d’ara el servei es realitza 1 cop cada 5 dies. A partir d’ara es farà 1 cop cada 20 dies.

El servei de recollida de residus de càrrega lateral es presta amb un únic operari conductor del vehicle, que desenvolupa les tasques sense necessitat de baixar del vehicle. Tot i així, cal realitzar tasques prèvies de repàs de les zones per tal d’evitar dificultats a l’hora de buidar els contenidors, una tasca a la que es dediquen bona part de les persones que fins ara fan la recollida manual dels contenidors.

Aquest model forma part dels compromisos definits en el Pacte per la Neteja i la Recollida Selectiva que contempla, entre d’altres, la millora del servei i el reforç de la inspecció i el control. La previsió inicial és que la implantació d’aquesta tercera línia finalitzi abans del 27 de març, tot i que la planificació està supeditada al ritme d’instal·lació i les possibles incidències que puguin sorgir. El servei de Medi Ambient canalitzarà els dubtes dels ciutadans que arribin a través del telèfon del servei d’informació municipal 010.

Les dues primeres línies de recollida selectiva de residus de càrrega lateral es van implantar en una primera fase al 2014, als punts d’alta densitat de residus i avingudes, i va tenir una afectació aproximada del 25% del municipi. Llavors, es van canviar els contenidors a un total de 26 barris de la ciutat. En aquests tres anys, el nou sistema ha demostrat en aquestes zones la seva eficiència i eficàcia, ja que s’ha augmentat la capacitat de recollida instal·lada, s’ha reduït la freqüència de pas sense risc de desbordaments i ha facilitat una redistribució dels recursos humans. A més, ha permès l’alliberament d’espais de la via pública, ja que els nous contenidors comporten la retirada d’un nombre superior de punts de recollida selectiva. En definitiva, el sistema de recollida lateral ha demostrat que aporta avantatges en costos, impactes ambientals i de neteja, i ajuda a endreçar l’espai públic.

 

COMENTARIS

Un desastre
Anònim, 13/03/2018 a les 16:01
+14
-1
Soy vecino de la Av. Barcelona, y este sistema ha conseguido lo imposible : empeorar el anterior.

La frecuencia de recogida es insuficiente. Mismo problema que antes. Pasan a veces un dia o dos con el contenedor repleto sin que se recoja, especialmente fines de semana.
A personas mayores les cuesta abrir tapa , lo que hace que muchas de ellas lo dejen fuera ,añadido que en muchos casos estos contenedores tienen pedal roto , lo que complica aún más depositarlo dentro.
Al ser solo un operario el que lo recoge , lo que está fuera de los contenedores , ahí se queda.

En resumen, la gestión de las basuras en Terrassa va de mal en peor ; se podría hacer un capítulo a parte de las papeleras, esas que cuando hace un poco de aire esparcen la suciedad.¿ Porque no unas más pequeñas y cubiertas, ?
Continuarà malament
Glòria P., 13/03/2018 a les 17:02
+9
-1
A casa del meu germà ténen una d´aquestes bateries i és un desastre. El contenidor de plàstic si s´omple en dia i mig triguen tres dies a recollir-lo, a més com no baixa cap persona del camió , allà es queda bruticia sobrant , o és escampada si bufa el vent. Estan farts de queixar-se a Ecoequip i no fan res.
INCIVISMO
Anònim, 13/03/2018 a les 17:07
+14
-0
En Terrassa hay mucho guarro e incívico : da igual que el contenedor sea grande o pequeño, el guarro seguirá dejando basuras, cartones o muebles fuera del contenedor. Esto , unido a que Ecoequip aparece cuando quiere aunque les llames dia si dia también , hacen de esta una ciudad verdaderamente sucia
Molt bé
Sànchez, 14/03/2018 a les 08:13
+7
-8
Com a treballador i conductor de camió en ECO EQUIP us puc dir i assegurar que en el cas de la càrrega lateral si a cada contenidor els conductors ens hauríem d’ baixar a cada bateria de contenidors a recollir el que hi ha en els seus voltants no faríem ni una quarta part de el que fem ara, actualment fem més de 100 contenidors en una jornada de treball de càrrega lateral.
Más sanciones
Anònim, 14/03/2018 a les 10:42
+8
-1
Mano dura y rascar bolsillo con los que dejan muebles fuera, no recogen cacas de perro etc.

Eso si , Ayuntamiento debe apretar a Ecoequip para que sea más eficiente.
Es incomprensible que Terrassa tenga más presupuesto para limpieza que Sabadell , viendo como está una ciudad y otra. Es algo intolerable.
y la gente mayor que
Anònim, 14/03/2018 a les 11:08
+5
-1
Con este cambio solo piensan en ahorrarse a personal, pero no piensan que la gente mayor y no tanto, no pueden abrir los contenedores, el pedal cómo ya se ha dicho la mayoría de veces no funciona o está superduro, y claro conque en el camión solo va una persona pues ala la basura se queda eso si no ponen el contenedor encima de ella.
NO ES UNA BUEN SOLUCIÓN, a no se que lo único que se quiera sea reducir personal.
La culpa no es dels currants.
J.lluis marzo, 14/03/2018 a les 15:02
+6
-1
Molt bé
Sànchez, 14/03/2018 a les 08:13
"Com a treballador i conductor de camió en ECO EQUIP us puc dir i assegurar que en el cas de la càrrega lateral si a cada contenidor els conductors ens hauríem d’ baixar a cada bateria de contenidors a recollir el que hi ha en els seus voltants no faríem ni una quarta part de el que fem ara, actualment fem més de 100 contenidors en una jornada de treball de càrrega lateral"

Bona tarda company.
Jo també porto un cárrega lateral,a vegades de envasos i a vegades de paper.
Jo el condueixo a Barcelona i soc de FCC.
Nosaltres sí que estem obligats a baixar i deixar la zona del contenidor en condicions.
Si el desborde es molt gros o important ho hem de comunicar al nostre superior que dona avís a la brigada,perque el passi a recollir inmediatament.(imatge i salubritat)
Vosaltres a Terrassa heu de recollir 100 cubos, a Barcelona es recullen més de 140 per jornada i ruta i després hem de anar Ecoparc Montcada o Zona franca a buidar ,sigui envasos o paper.
Teniu molta ,molta sort de estar a Terrassa i ser Societat Anonima Municipal.

Les coses aquí es fan diferents i sembla que NO gaire bé.
La culpa NO la teniu els conductors i el personal de a peu,sinó el sistema de treball i t´ho dic en Primera persona.
I a partir de ara en cara anira molt pitjor:
• Resta: diària (igual que ara, cap modificació)
• Paper, cartró i orgànica: actualment es recull cada 2 dies, i amb el nou sistema es farà de 2 a 3 cops per setmana.
• Vidre: a hores d’ara el servei es realitza 1 cop cada 5 dies. A partir d’ara es farà 1 cop cada 20 dies.
Al trabajador de EcoEquip
Anònim, 14/03/2018 a les 16:21
+7
-1
Sr.Sánchez : no dudo de su versión ,pero dada la problemática existente de basura y desperdicios fuera de contenedores por diferentes casuísticas ( incivismo , contenedores desbordados sin que se recojan cuando toca, dificultades para gente mayor...), este servicio deberia ir acompañado de actuaciones más regulares y diarias alrededor de los contenedores de equipos móviles de empleados de su empresa: con una o dos veces por semana como es actualmente es insuficiente.
El principal problema
Anònim, 14/03/2018 a les 16:37
+6
-0
El principal problema no es el tamaño o el tipo de contenedor.
El principal problema es el incivismo de gran parte de los usuarios.
Si no somos capaces de educar a los usuarios que reciclan mal y que no hacen un uso correcto del servicio, de nada sirve cambiar el sistema de recogida.
Deberían controlar los usuarios que ensucian y hacen una mala utilización del servicio.
Mano dura con esta gente.
Al currante de Eco-Equip
Anònim, 15/03/2018 a les 11:40
+6
-1
Ya ves lo que hay en Barcelona.
En Sabadell lo mismo, la empresa es privada. Quien no sea eficiente y lo dé todo AL CARRER.
Ojo , que estoy seguro que la gran parte de los trabajadores de Eco-Equip son grandes profesionales, aunque hay alguno que en vez de barrer , arrastra la escoba , sin disimular. Y comparto la opinión de que no es problemas de trabajadores a pie de calle y si de la gestión de los recursos
La gestión en Terrassa , es pésima.... pero que más da , aquí no pasa nada.
comité d´eco-equip
G.Castell i Torras, 16/03/2018 a les 07:15
+2
-0
La mala gestió d'Eco-equip ja ve de lluny, encara que us pugui semblar mentida ara va molt millor, això si, a alguns treballadors se'ls hauria posar de potes al carrer, no es mereixen la feina que tenen i menys encara cobrar cada mes, però s'ha de dir, part de culpa la té el comitè d'empresa, els sindicats i comitès d'empreses estan per defensar els treballadors, però als treballadors, els que es guanyen el seu sou treballant.

Esto es circo a 3 pistas!!!
Maria garcia, 16/03/2018 a les 14:38
+2
-1
Hace mucho tiempo que en Terrassa,el servicio de limpieza funciona cada vez peor.
Os recuerdo:
Furgonetas fantasma,dejando muebles por las esquinas...
Ciudadanos culpables de todo...
Falta de dinero...

Pasan los años y la mierda se estiende y cada vez peor.
Y ahora leo con asombro que nuestro Ayuntamiento y Ecoequip,piensan alargar los dias de recogida de los contenedores.
Menos dias de recogida igual a más saturación y mas contenedores llenos rebosar.

Sinceramente,que me lo expliquen.
YO NO LO ENTIENDO.
Privat vs Públic
Anònim, 18/03/2018 a les 00:59
+2
-1
Si una empresa privada pot donar un bon servei, perquè una empresa pública no pot fer el mateix?. Potser els treballadors de la privada ténen més mans que els de la pública?
O serà que en la privada no hi han comandaments intermitjos que probablement alguns ni tan sols saben quina és la seva funció dins l'organigrama; això en el benentés que n'hi hagi d'organigrama.
Estic totalment a favor de la gestió pública. Però una gestió pública gestionada amb la mateixa professionalitat o més que la privada. Si els uns fan la seva gestió amb efectivitat, no veig cap raó que impedeixi què els altres no ho puguin fer.
I de passada ens podem estalviar alguna concessió no gaire transparent.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
La calor es mantindrà
La calor es mantindrà | Josep Maria Costa
01/01/1970
El termòmetre anirà amunt
Centre penitenciari d'Estremera, Madrid.
Centre penitenciari d'Estremera, Madrid. | A.M.
Anna Mira
01/01/1970
NacióDigital visita el conseller a la presó d'Estremera, que insta a "no parlar d'acostament sinó de llibertat"
01/01/1970
És el tercer any consecutiu que se signa el conveni amb l'objectiu de fer una activitat educativa, cultural i socialment integradora.
Presentació de la Festa Major de Terrassa 2018
Presentació de la Festa Major de Terrassa 2018 | Aj. Terrassa
01/01/1970
Se celebrarà del 29 de juny al 4 de juliol i comptarà amb 400 propostes per a tots els públics
01/01/1970
Un grup d'estudiants de Medicina va posar en coneixement del centre els fets i s'ha obert un expedient informatiu