Terrassa posa en marxa una prova pilot per millorar les zones de càrrega i descàrrega

Es tracta d'una nova modalitat de 10 minuts màxim d'estada pensat pels repartidors que entreguen petites comandes

Redacció
12 de març del 2018
Actualitzat el 14 de març a les 8:00h
L’Ajuntament de Terrassa ha creat una nova modalitat de reserva d’alta rotació per a les zones de càrrega i descàrrega on el temps màxim d’estada per als vehicles és de 10 minuts, en comptes dels 30 habituals. D’aquesta manera, es dóna resposta a les necessitats dels transportistes que reparteixen paqueteria petita, que fan un ús constant d’aquests aparcaments per entregar les comandes derivades del comerç electrònic i que no requereixen de mitja hora per fer la descàrrega del material.

Aquesta prova pilot seria una solució per als treballadors que lliuren les comandes encarregades a través d’Internet, que s’estan incrementant a un ritme del 20% anual. Per comprovar la seva efectivitat, s’han instal·lat dues reserves, una de 10 minuts i una altra de 30 minuts, al carrer de Galileu, en el tram entre el carrer del Pare Llaurador i de Volta, per comprovar si la reserva d’alta rotació és efectiva i cobreix així la demanda dels transportistes que tot sovint es troben amb les zones de 30 minuts ocupades.

Una altra de les novetats que incorpora aquesta prova pilot és la modificació del disseny i del contingut dels senyals de trànsit. Les plaques indicatives de 10 minuts incorporen el color vermell a la senyalització per tal de diferenciar-se de les de 30 minuts, que són de color blau.

En funció dels resultats obtinguts d’aquesta experiència pilot, l’Ajuntament es plantejarà implantar aquestes zones en altres punts de la ciutat on es requereixi d’un estacionament constant i fluid que, a hores d’ara, afecta més als transportistes que entreguen les comandes del comerç electrònic.