Reclamen millores en transport públic per accedir a polígons del Vallès

CCOO assegura que hi ha un 11% d'accidents "in itinere" per "la necessitat" d'anar a la feina amb vehicle propi

La paradeta organitzada per CCOO a Ca n'Ametller
La paradeta organitzada per CCOO a Ca n'Ametller | @Mariano_Ainoza
Redacció
26 de gener del 2018
Actualitzat a les 16:08h
El sindicat de CCOO ha reclamat millores d'accessos als polígons industrials de Can Sant Joan, Can Mates i Ca n'Ametller de Sant Cugat del Vallès amb l'optimització de les infraestructures actuals. La idea és "reordenar els usos dels mitjans de transport existents, no és necessari fer grans canvis", ha assenyalat el responsable de Sostenibilitat del sindicat, José Manuel Jurado.

Ha apuntat a les dues parades de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) -Sant Joan i Hospital General- i la de Rodalies -Sant Cugat- que hi ha a la zona, que podrien connectar-se amb autobusos que posessin en servei les companyies d'aquestes àrees empresarials, d'acord amb els torns que concentressin un volum de treballadors més gran i amb connexions periòdiques de 15 i 30 minuts.

Precisament aquesta tasca li ha encomanat fer-la a l'Ajuntament de Sant Cugat. "Reuneixi a uns i altres i acordin mesures", ha dit i ha continuat, "que sigui impulsor" per corregir aquesta problemàtica. Jurado ha justificat la seva intervenció, no només per ser del seu àmbit territorial, sinó per ser l'indicat per les seves polítiques de sostenibilitat. Ha criticat que hi hagi una comissió de seguiment del pla de mobilitat urbana aprovat, en el qual no participen ni CCOO ni la UGT. Un fet que, en una reunió amb el consistori el 2016, es va assegurar que es corregiria, però que encara no ha canviat.

Jurado ha destacat el "bon acolliment" a les demandes que van presentar i fins i tot, ha afegit, que va haver-hi propostes per millorar, com per exemple augmentar la freqüència de pas d'algunes línies d'autobús i construir una passarel·la a la zona de l'Hospital General de Catalunya, entre altres.

Accidents "in itinere"

El representant sindical ha recordat que per aquesta zona hi transiten unes 10.000 persones i que és una àrea "potent" en diversos àmbits punters i ha augurat un creixement. "Actualment, no hi ha més remei que venir en vehicle privat", quelcom que ha corroborat una enquesta interna en la qual prop d'un 80% fa servir aquest mitjà de transport i prop d'un 11% pateix algun accident de trànsit en el trajecte al treball o en la seva tornada.

Precisament, aquestes reivindicacions arriben després que l'Ajuntament iniciés la implantació d'una zona taronja, és a dir, una área de pagament a Can Sant Joan d'una mica més d'un euro diari. "Ha sumat més persones a la causa", ha admès Jurado, encara que ha matisat que porten "diversos anys" treballant per a la millora d'aquests polígons. 

La protesta s'ha escenificat aquest divendres entre una quarantena de persones repartides pels tres polígons industrials donant a conèixer la problemàtica.