compra online

La UPC de Terrassa desenvolupa una app que clava la talla de roba

A partir de l'alçada i pes, a més d'altres qüestions referents a l'estil, fa un càlcul automàtic i suggereix les talles de peces de roba | S'espera que el segon semestre d'enguany comenci a tenir visibilitat

per Albert Hernàndez, 17 de gener de 2018 a les 12:24 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 17 de gener de 2018 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

José Antonio Tornero explicant l'aplicació que han desenvolupat Foto: Albert Hernàndez


Comprar per Internet ha passat a formar part de la quotidianitat del consumidor, especialment d'alguns productes. La moda és el segon sector que més es ven per les xarxes. Però el dilema que es planteja a l'hora de comprar roba és: "Serà la talla adequada?". Doncs, l'Institut d'Investigació Tèxtil i Cooperació Industrial (INTEXTER) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) a Terrassa ha coordinat la creació de la primera aplicació mòbil que l'encerta.


L'han batejat amb el nom, ISizeYou i l'investigador de la UPC, José Antonio Tornero, ho ha definit com "un sastre virtual". El mecanisme "és molt senzill", ha explicat. A partir de dues fotografies, sense la necessitat d'aparèixer la cara, d'esquena i perfil, s'agafa l'alçada i s'introdueix el pes. "Unes dades que es preserven i les fotografies desapareixen. Només es conserven les dades i no es comparteixen", ha garantit. Això es complementa amb unes preguntes "de l'estil personal". 


Un cop feta la validació es navega per botigues online i l'aplicació assenyala "en color verd si és la talla idònia. En canvi en vermell, que també ho és, però no s'ajusta". L'original iniciativa encara no està desplegada, s'estan fent proves, des de l'època de Nadal, en una tenda italiana. "Sembla que ha funcionat bé, però es valorarà quan hagi complert un trimestre".

L'objectiu és que doni el salt al mercat el segon semestre d'aquest any "i tingui una presència significativa a partir de 2019", ha aventurat l'investigador de la UPC.


Millora de la sostenibilitat

A més de solucionar el problema de la talla, també suposa una millora per al medi ambient. Tornero ha apuntat que anualment a Europa hi ha 60.000 quilograms de roba que es retorna comprada per Internet, que signifiquen un 40% de la compra virtual. Això, suposa unes 11.000 tones d'emissió de CO2 "els clients compren dues talles al voltant de la qual pensen que serà la seva i després tornen el que no volen, ja que les empreses posen moltes facilitats", ha dit.

La seva aposta amb ISizeYou és rebaixar aquesta xifra fins al 10%, tot i que ha precisat que hauran d'afegir grans marques per a "que tingui impacte". També ha afirmat que s'està treballant per aplicar-ho en altres àmbits com ara el mobiliari, amb material d'oficina, i també en l'automoció. 

El treball forma part del projecte Morpheos, integrat per sis socis: la UPC de Terrassa, la Universitat Tecnològica de Munic, l'Institut Tecnològic Metalmecànic de València (AIDIMME), les empreses iDeal i Holonix i la botiga de roba italiana Piacenza. Amb un pressupost aproximat d'un milió d'euros i ha comptat amb el 70% del finançament del programa Horizon 2020 de la Unió Europea.

 

Participació