residus

Omplen d'escombraries Castellbell el primer dia del porta a porta a Vacarisses

Diversos punts de recollida de brossa s'han vist col·lapsats

, Castellbell i el Vilar | 27/11/2017 a les 23:20h
Arxivat a: Pobles, recollida escombraries, porta a porta
Un dels punts de recollida de brossa de Castellbell ple d'escombraries, aquest dilluns al matí | AjCbiV
Diversos punts de recollida de brossa i selectiva de Castellbell i el Vilar s'han llevat col·lapsats d'escombraries degut, segons interpreten des de l'Ajuntament, a l'inici del servei de recollida d'escombraries porta a porta que ha estrenat aquest dilluns la veïna localitat de Vacarisses. El govern municipal de Castellbell ja s'ha posat en contacte amb el de la població vallesana per explicar-li la situació i intentar cercar alguna solució entre les dues poblacions.

COMENTARIS

Porcs
Medi Ambient pels meus fills, 28/11/2017 a les 04:47
+15
-26
La gent que es desplaça fins al poble veí perquè no sap diferenciar una ampolla de vidre d'un embolcall de plàstic és per que és absolutament ignorant. I si per postres aboca la brossa fora dels contenidors perquè estan plens demostren que són uns autèntics porcs!
Manca de cultura & opció política
Vacarissenca indignada, 28/11/2017 a les 14:50
+11
-29
Sento vergonya quan sé que hi ha una part del veïnat que es nega a reciclar i ho diuen amb orgull. Aquí queda reflectida la seva educació. Afegir també que l.odi cap a l.equip de govern ha degenerat en una actitud de rebuig a tot el que presenta o fa.
educació? Orgull? Ignorant?
Anònim, 29/11/2017 a les 11:38
+29
-2
Comencen per parts.

Primer de tot i com a ciutadà de Vacarisses demanar disculpes als veïns de Castellbell, ells no tenen la culpa de on ens ha portat un alcalde i el seu grup de govern.
Per continuar. El tema de reciclar en Vacarisses no es un tema de falta de containers, teníem com a totes les ciutats tots el tipus, es a dir, vidre, plàstic, orgànic i resta. És més, fa molt poc temps van introduir els containers soterrats sent això una partida econòmica molt important per un ajuntament tant petit. Aquest econòmic s’ha anat a la escombraria i mai millor dit., m’agradaria poder saber algun dia, si ha hagut mossegada, perquè de aquesta gent m’espero qualsevol cosa, ja que no té sentit que apostin per els containers soterrats i al any següent pel porta a porta.
El problema no es de reciclatge, es de mentalitat i es on ha de treballar un bon ajuntament: conscienciar, explicar, raonar, etc.
El que han fet és un pas enrere, es a dir, han entregat un cups diminuts amb recollida un cop a la setmana de la brutícia i en diferents dies. Els que coneixem Vacarisses, ja començo a dubtar si aquesta gent se’n mou pel poble sencer, n’hi ha molta gent que únicament estiueja allà i puja els caps de setmana, aquesta gent ha de deixar la galleda a la porta i resar perquè el següent cap de setmana estigui allà i no se la hagin robat.
Pel altre costat, tenim els senglar, que ja havíem tingut problemes amb el containers, aquest ara vindran fins les cases, reseu també que no facin cap malt a cap veí ni cap nen, o també li explicareu als senglars que no vinguin fins les cases quan tinguin gana... Els que no coneixen els senglars, acostumen a atacar quan es senten atacats i es més probable que es sentin així a dins el poble que a un container a la vorera del poble.
Pel altre costat tenim la capacitat de les galledes, una família de 4 o més persones genera molta més brutícia que la capacitat que té, per conseqüència, la bossa que càpiga dintre estarà dintre i el resta al terra en una altre bossa. També els comento a aquest senyors que no coneixen la totalitat del poble que n’hi ha un munt de gats i gossos salvatges, es a dir, s’alimenten del que troben, això implicarà que començaran a trencar les bosses i a deixar tot el terra ple d’escombraries.
N’hi ha un altre tema, que aquest ajuntament ha sigut incapaç d’entregar las cartes de la nova recollida porta per porta, es a dir, son incapaços de fer arribar una carta porta a porta i seran capaços de recollir les escombraries porta a porta.
Un altre problema, es la capacitat de les voreres, les persones amb dificultat de mobilitat i gent amb cadires de rodes es troben ara que la meitat de la vorera està ocupada per una galleda d’escombraries.
Sincerament, m’agradaria que posessin davant de tothom els acords arribats, ja que ho han fet sense consultar a la ciutadania, sense tenir el suport del poble i no m’estranyaria que portant-se alguna paga extra en format B.
Sincerament han creat un conflicte que es solucionava amb conscienciació no tornant 2 segles enrere i el principal problema de Vacarisses no son las escombraries sinó l’aigua. Aquest estiu amb les sèquies que n’hi estan havent, tornarem a tenir restriccions d’aigua, perquè han sigut incapaços d’interconnectar l’aigua amb altre municipi, estar depenent de un pou es tercermundista.
Dit tot això, tornar a demanar disculpes als veïns de Castellbell, perquè és inadmissible que llencin las escombraries fora del containers, ara bé, entenc que els veïns que el cap de setmana generen més brutícia de l’habitual per tenir família han de llençar aquest plus en algun container perquè no tenen capacitat. Trobo inadmissible també que es llenci al bosc, pel que el problema serà els incendis a l’estiu. El tema no va d’odi va de governar amb sentit de poble i per tot el poble, sento gran enveja pel ajuntament de Castellbell perquè ens passen per sobre pràcticament en tot, tot i ser un municipi molt més petit.
Imposició NO.
Anònim, 29/11/2017 a les 13:19
+29
-2
No m agrada que m imposin el que tinc que recollir, quan, hora i com ho tinc que llençar i que jo sigui dipositari al meu domicili de tota la brossa i per mes nassos els impostos de escombreries al mateix preu.
Que tingui que tenir durant 3 dies la brossa orgànica a casa serà molt divertit amb la Caló.
Ja se que també han posat dos punts per urgències per això vaig al que tinc mes a prop sigui castellbell, Viladecavalls o Andorra la vella.
Quan recicli tothom dons parlem però de 800 ajuntaments que només siguem 3.
Per cert acabarà passant com a vilassar encara que aquí no ho voleu com exemple.
El PaP no és tant dolent com el pinten
Anònim, 30/11/2017 a les 10:50
+3
-21
Actualment hi ha més de 100 municipis a Catalunya que recullen les escombraries amb el sistema porta a porta . Tiana, un dels pioners ho ha des del 2000. Milà, ciutat de 1,3 milions d’habitants, realitza la recollida porta a porta de les 5 fraccions. Tot depèn de com es realitzi la gestió. Pot ser caldria donar una oportunitat al sistema per veure els avantatges i els inconvenients i intentar millorar-lo. Però evidentment la sol.lució no pot ser traslladar el problema a les poblacions veïnes. Si a Milà funciona, no pot funcionar a Vacarisses?
El PaP no és tant dolent com el pinten
Anònim, 30/11/2017 a les 11:43
+2
-1
Actualment hi ha més de 100 municipis a Catalunya que recullen les escombraries amb el sistema porta a porta . Tiana, un dels pioners ho ha des del 2000. Milà, ciutat de 1,3 milions d’habitants, realitza la recollida porta a porta de les 5 fraccions. Tot depèn de com es realitzi la gestió. Pot ser caldria donar una oportunitat al sistema per veure els avantatges i els inconvenients i intentar millorar-lo. Però evidentment la sol.lució no pot ser traslladar el problema a les poblacions veïnes. Si a Milà funciona, no pot funcionar a Vacarisses?
Milà????
Anònim, 30/11/2017 a les 17:56
+18
-0
Primer de tot i amb tots el respectes quan un vol parlar d’alguna cosa primer ha de tenir coneixement. Parlar de la recollida a Milà quan no coneixes com funciona es com parlar de coets sense ser enginyer aeroespacial.
Per proximitat he viscut dos anys a Milà, conec de primera mà aquest sistema i per això soc conscient de que no funcionarà.
Crec recordar no fa gaire temps vaig llegir una notícia sobre això i l’he buscat per posar dades, diu que només continuen 28 municipis al estat espanyol amb el servei porta a porta de més de 650 municipis que l’havien implantat, es més, molts d’ells no canviaven no perquè no volguessin canviar sinó pel cost econòmic.
A nivell de números parlem de que en molt poc temps de 100% implantat només han continuat menys de un 5%. Un autèntic desastre econòmic.
Dit això, el habitants de Vacarisses no som millors ni pitjors que el resta i quan només ha funcionat en un 5% t’has de plantejar si de veritat és el moment de fer el canvi.
En Milà funciona perquè es un sistema flexible, i tant que tenen contenidors, mai els han tret, però el reciclatge funciona de la següent forma tant contamines tant pagues, i contra més recicles més medis per abastir la necessitat. Es a dir, diàriament fan la recollida per tipologia (a Vacarisses parlem 1 dia/sem. Totalment inviable). Ells per cada cop que reciclen estalvien percentatge en la taxa, de forma que pot sortir-te gratis, però clar, parlem d’un municipi amb grans recursos econòmics que permet poder pagar las taxes dels ciutadans, per desgracia a Vacarisses no.
Dit això, Vacarisses és peculiar, té muntanya, té senglars, té gats salvatges, etc. I amb aquest sistema i tant pocs medis per part del organisme es impossible que funcioni. Que passarà per desgracia. La gent no podrà tenir en un mes d’Agost la escombraria orgànica a casa 4 o 5 dies, això es fins i tot contraproduent per la salut, a més a més, començarem a veure el carrers plens de brutícia, perquè no ens enganyem si no son capaços de netejar las rames i les herbes que surten, no seran capaços de netejar els carrers, (se m’oblidava, Milà té un dels serveis de neteja mes importants d’Europa) com seran capaços de netejar la brutícia de un gat que trenqui una bossa o un senglar que llenci una galleda al terra....
Tenim el problema del bosc, un simple vidre trencat por fer lupa i provocar un incendi, portem un hivern sense ploure, no és la millor manera d’evitar un incendi.
Cada organisme ha de saber on és, el danesos son molt bons en recollides, si vols parlem d’ells en altres coses,.. nosaltres estem molt lluny del danesos, per tant, comencen per conscienciar a la gent i no llençar el diner públic a la escombraria mai més ben dit.
Si vols municipis on s’ha cancel·lat tens Vilanova, tens Sitges,...
Per altre costat, soc molt mal pensat i que de cop s’uneixin 172 municipis governats pels mateixos partits com a mínim em fa pensar que aquí n’hi ha mossegada.
No tinc galledes
Anònim, 01/12/2017 a les 08:53
+12
-1
Hola,
jo llenço la meva brutícia a Terrassa, però per que, per que el dia que vaig anar a recollir les galledes em vam dir que tenia que esperar 15 a 20 min. per una xerrada de 15 o 20 min més. No em podia esperar i em van dir que llavors el portarien a casa. Be, però el dia que van repartir no hi era. Tampoc els van deixar a la porta ni res.
No tinc on deixar les meves escombraries ni calendari, ni res...que faig la llenço al terra.....

Doncs me l'emporto....

No es podia fer el canvi una mica esglaonat....

Suposo que mes gent com jo, que visc tot l'any estarà en la mateixa situació.

Gràcies
Esto es consecuencia de Bildu
Anònim, 04/12/2017 a les 11:37
+5
-2
Aunque parexca una tontería, son los que impusieron en los municipios gobernados por ellos este sistema. Mucha gente se quejó no por el reciclaje, si no por el control que se deriva de este sistema de control de lo que se hace en cada casa. Hay que reconocer, que ERC es lo mas afín que hay a esta gentuza y que el control sobre el ciudadano de a pié, le da mucha información.
Eso por una parte, por otra, decir que muchos de los habitantes de Vacarisses son de fin de semana o estacionales. Que nos expliquen como se puede sacar la basura el domingo noche.
No creo que sea mas costoso hacer una buena campaña de concienciación a una población que en su mayoría es seria, aunque se hayan de poner sanciones a los cuatro que no lo cumplan.
Cuanto costó la compra de contenedores ahora en desuso? cuanto los puntos de recogida enterrados? La cuestión es siempre la misma. Todo lo que el consistorio anterior hizo, hay que eliminarlo como sea.
Para gobernar, primero hay que consultar al pueblo, no se puede ir siempre imponiendo
Si us plau
Anònim, 04/12/2017 a les 18:50
+9
-0
Primer de tot deixar clar que mai he votat a esquerra, la qual cosa no vol dir que que censuri tot el que fa. La posada en marxa del PXP és essencial per al sosteniment de nostre planeta. Això no va de partits polítics ni de conscienciació ciutadana donat que amb el temps que corren la barreja d´impunitat social, d´egoisme, l´individualisme imperant, la falta de compromís, etc dels éssers humans ens porta a un indubtable imposició del que es vol aplicar. Ja se que ara esta molt de moda consultar al poble per tot, tothom vol opinar del que no esta capacitat. L´empoderament de la ciutadania en altres adversitats, "els carrers seran sempre nostres" fa un mal endèmic per igual, donant com a resultat tot tipus de comentaris irracionals. SI US PLAU facin el triatge d´escombraries bé, pel nostre poble, pels nostres fills, pels nostres pares, avis...no costa tant, simplement es tenir preparades les bosses per a cada cosa. Per cert faig una crida a tothom independentista o NO, i en particular al nostre alcalde. SI US PLAU DEIXIN AL CINGLE EN PAU!!!! no pengeu més banderes, ni senyeres, ni estelades, ni espanyolistes, ja hi ha prou!!!! que cada pengi a casa seva el que vulgui però al cingle NO....

LLIBERTAT PEL CINGLE!!!!!!
Deacuerdo con el comentario
Anònim, 11/12/2017 a les 13:30
+3
-1
El Cingle se ha usurpado como todo lo que toca ERC. No es suyo, no es de nadie y es de todos. De acuerdo con que no se use de apología política, pero también de otras cosas. Todos los años se ponía la estrella para estas fiestas. Este año no se pone por temas políticos. Dejen ya de tocar las narices y piensen que no todo es suyo.
Si hemos de mantener las tradiciones, que se haga de igual forma sea quien sea el gobierno que desgobierne en cada turno, pero dejemos de usar el Cingle en beneficio propagandístico, de igual forma que si se nos ocurre con la Torrota.
Con el tema del reciclaje, ya no tan de acuerdo con los comentarios en pro del puerta a puerta. Somos muchos los vecinos que compartimos vivienda, sobre todo con Terrassa o Sabadell, incluso Barcelona. Las viviendas pagan igual por recogida de basuras en todo caso y los que solo estamos en temporadas o fines de semana, pagamos igual que el resto, pero ni aún reciclando, podemos usar este tipo de recogida. No podemos ir a diario a ver que hemos de sacar fuera el martes o el miércoles si hemos ido solo el fin de semana, así que aún pagando como el resto, nos llevamos la basura a otro municipio QUE TAMBIÉN PAGAMOS. Lo lógico es que si no usamos este servicio, no se nos cobre, o que se nos permita usarlo.
Al menos el lunes se tendría que recoger todos las fracciones.
Solo espero que el próximo consistorio, decida hacer mas comoda la vida a los vecinos
Sitges i Vilanova
Anònim, 11/12/2017 a les 19:30
+2
-0
Sitges i Vilanova ho han deixat de fer? Jo he buscat una mica per internet i el que va fer Vilanova és descartar-ho (mai ho va implantar) i Sitges no ho ha fet mai. A Sitges es fa una mena de solució amb contenidors mòbils que no acaba de funcionar.
Lo peor de todo
Anònim, 14/12/2017 a les 08:11
+5
-0
Nos gastamos una millonada en contenedores que espero usar de nuevo, pero costara otra millonada volver a colocar los puntos de reciclage enterrados con lo que costaron.
Solo con precintarlos hubiera sido factible hasta las nuevas municipales, donde otro ayuntamiento los abriria de nuevo. Solo pensais en vosotros y no en los vecinos. Sois lo peor de Vacarisses y lo recordaremos en las proximas elecciones
Dilapidais el dinero de todos a capricho vuestro.
Quiero que no me cobren la recogida de basura ya que no la uso.
Por la bandera
Fede, 16/12/2017 a les 12:27
+2
-0
Ya que ellos se saltan la ley no pueden pedir que los vecinos la cumplamos cuando vea la bandera de nuevo en el ayuntamiento entonces hablaremos ( disculpas al ayuntamiento de castellbell si por mi fuera las basuras las pagaba a ellos )