Terrassa fa front comú amb el Govern per exigir a Foment que acceleri les obres del Quart Cinturó

Jordi Ballart s'ha reunit amb el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, i els alcaldes de Viladecavalls, Abrera i Olesa per posar sobre la taula la preocupació dels municipis pel retard en els treballs a la B-40 | L'alcalde terrassenc ha defensat que eliminar del projecte la sortida de Terrassa Oest provocaria "grans col·lapses"

Reunió de Josep Rull i el seu equip amb els alcaldes i alcaldesses de Terrassa, Viladecavalls, Abrera i Olesa
Reunió de Josep Rull i el seu equip amb els alcaldes i alcaldesses de Terrassa, Viladecavalls, Abrera i Olesa | Ajuntament de Terrassa
Redacció
05 de setembre del 2017
Actualitzat a les 11:09h
Govern i ajuntaments no deixaran passar ni una al Ministeri de Foment. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, es va reunir ahir amb l'alcalde de Terrassa, Jordi Ballart; el d'Abrera, Jesús Naharro; la d'Olesa de Montserrat, Pilar Puimedon, i la de Viladecavalls, Cesc Berenguer, per exigir a l'executiu central que acceleri les obres de l'últim tram de la B-40.

Així doncs, Generalitat i governs municipals han decidit fer front comú per evitar que Foment faci més retallades pressupostàries en el projecte del Quart Cinturó. Durant la reunió, totes les parts van coincidir en destacar l'enorme poder estratègic que té la infraestructura en termes de comunicació a la comarca. Segons el pla d'obres, es preveu que els treballs entre Abrera i Terrassa finalitzin el 2020, però les administracions no se'n fien i exigeixen garanties. Si es compleixen els terminis, hauran calgut 14 anys per executar 14 quilòmetres d'autovia.

Defensa a ultrança de la sortida Oest de Terrassa

Ballart ha aprofitat la trobada amb el cap de la cartera de Territori per manifestar el seu desacord amb la possibilitat que Foment elimini del projecte la sortida de Terrassa Oest (Roc Blanc) en sentit Barcelona, és a dir, la sortida pels vehicles procedents de Terrassa Nord, de Manresa, de Viladecavalls o d'Abrera. Segons ha manifestat l'alcalde, aquesta modificació implicaria una reducció de les funcions de circumval·lació del sistema d'autopistes que rodegen la ciutat. És a dir, si no es compleixen les connexions previstes des d'un primer moment, quan s'obri tot el tram, hi haurà "grans col·lapses" i afectacions de gran calibre a la mobilitat del territori en general.