Els advocats de Terrassa demanen que els animals domèstics puguin anar en autobús

Han presentat la proposta al procés participatiu del Pla d'Acció Municipal 2018 | Els col·legiats demanen a l'Ajuntament que compleixi l'ordenança municipal de Tinença i Protecció dels animals aprovada aviat farà dos anys

Dos gossos a la parada d'un autobús de Barcelona
Dos gossos a la parada d'un autobús de Barcelona | Adrià Costa
Redacció
01 d'agost del 2017
La Comissió de Dret Animal de l'Il·lustre Col·legi d'Advocats de Terrassa se suma al procés participatiu del Pla d'Acció Municipal Terrassa 2018 (PAM), que definirà les bases del full de ruta del govern de Ballart pel següent curs polític. Ha presentat tres propostes que, segons apunten, poden contribuir "a millorar l'estat actual dels animals a la ciutat" i fer de Terrassa "una ciutat capdavantera en polítiques de benestar animal".

El Col·legi demana que es permeti l'entrada d'animals domèstics a dependències municipals, incloent-hi l'Ajuntament i el transport públic; que s'habilitin espais i franges horàries de lliure circulació de gossos i que s'obri un espai a l'aire lliure on les associacions animalistes puguin dur a terme les seves activitats.

Els advocats terrassencs demanen al consistori que compleixi l'ordenança municipal que regula la tinença i protecció d'animals, la qual es va aprova el 30 d'octubre del 2015 i ja estableix la possibilitat de fixar aquest tipus d'espais, sense necessitat de tancaments o equipaments específics, on els gossos puguin anar deslligats. Posen en relleu que, gairebé dos anys després, encara no s'ha establert cap franja horària per poder passejar els animals sense corretja. "[Aquesta situació] fa que molts propietaris de gossos de Terrassa no puguin gaudir del seu animal sense lligams", etziben.

Un transport públic per a tothom

"A aquesta mateixa Ordenança, es preveia la possibilitat de poder accedir al transport públic de la ciutat amb els nostres animals de companyia, sense necessitat de gàbies, com ja es pot fer als FGC, a Rodalies o a autobusos d'altres localitats", apunten els col·legiats, els quals també destaquen que "aquesta falta de previsió legislativa" obliga a les persones que es desplacen en transport públic a altres localitats a buscar itineraris alternatius.

L'ICATER assegura que el llistat de propostes s'ha presentat després "d'una important tasca de recerca i anàlisis tant de la situació actual a Terrassa com de la regulació d'aquests supòsits a altres localitats".

Actualment, el procés participatiu es troba en fase de validació de les propostes que passaran a la recollida de suports, que es durà a terme a partir del mes de setembre. Ja a l'octubre, la Junta de Govern incorporarà al PAM 2018 aquells projectes més votats, argumentant degudament la seva decisió.