La CUP vol comprovar si les empreses concessionàries compleixen amb els barems de qualitat

Proposarà al ple la implementació d'un servei de control i seguiment de la qualitat dels serveis públics gestionats de forma indirecta

Redacció
27 de juny del 2017
Actualitzat a les 18:48h
La CUP Terrassa proposarà al ple d'aquest dijous estudiar la implementació d'un servei de control i seguiment de la qualitat dels serveis públics gestionats de forma indirecta en base a determinats indicadors. Entre aquests indicadors hi hauria el compliment del plec de condicions administratives i tècniques, el contingut de l’oferta o les millores que van fer considerar l’oferta de la concessionària com la més avantatjosa.

Aquesta proposta de resolució serà presentada i defensada al ple conjuntament amb TeC i ERC-MES. A més de demanar la fiscalització, també es proposa planificar els mitjans materials, econòmics i humans necessaris per la implementació de l’esmentat servei. Igualment, els grups d'esquerres plantegen que aquest servei es desenvolupi en un període màxim de sis mesos a comptar des de la seva aprovació.

Segons la CUP, avui dia molts dels serveis titularitat de l’Ajuntament de Terrassa son gestionats de forma indirecta per part d’empreses externes, com per exemple, el servei d’atenció domiciliaria SAD, el servei de monitoratge a diverses escoles municipals, el servei d’intervenció socioeducativa per a adolescents i joves, el servei de neteja d’edificis municipals, el servei de menjadors escolars i escoles bressol, entre molts d’altres. "I no poden quedar en la foscor", diuen. 

Encara més, planteja la regidora Maria Sirvent: "La gestió indirecta d’un servei a través d’una concessió administrativa no eximeix a l’administració de la responsabilitat de vetllar pel seu bon funcionament". És més, la CUP defensa que l’administració està obligada a controlar-lo i recorda que l'Ajuntament de Terrassa, amb la finalitat de garantir l’interès públic objecte del contracte concessionat, té atribuïdes determinades potestats i prerrogatives. Posen com a exemple la regulació d’institucions jurídiques en el TRLCSP com són el rescat de la concessió per part de l’administració (article 287) l'assumpció temporal de l’execució directa del servei en el cas de que el concessionari no el prestés (article 285) o la potestat d’ordenar variacions o modificacions del servei que aconselli l’interès públic (article 282). Per això, al·leguen, és del tot necessari dotar l'Ajuntament de mitjans materials per exercir aquest poder de control, seguiment i fiscalització.