Ensenyament

Tots els alumnes de Terrassa, amb plaça dins de la seva zona

Després d'una prematrícula convulsa, les famílies descontentes s'han aconseguit reduir al mínim

per Joaquim Albalate, Terrassa | 14 de juny de 2017 a les 12:22 |
La reunió del Consell Escolar Municipal de Terrassa, aquest dimarts. | J. A.
Aquesta informació es va publicar originalment el 14 de juny de 2017 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Després d'un període de matriculació convuls, especialment pel que fa a les places de secundària de la zona 2, la matrícula escolar per al curs 2017/18 a Terrassa ja està en marxa. Finalment, la complicació s'ha resolt amb tres nous grups de primer d'ESO: un, com ja s'havia anunciat, a l'institut Montserrat Roig; l'altre, a l'institut Torre del Palau, on també s'instal·larà un nou mòdul; i, per últim, també el Karmel tindrà un nou grup per absorbir els alumnes de Santa Teresa de Jesús.

Entre les altres novetats que portarà el curs nou a les escoles i instituts terrassencs hi ha tres grups nous de P3, a les escoles Joan Marquès Casals i Pere Viver, així com a Cultura Pràctica. I, d'altra banda, l'institut Les Aimerigues també suma una nova línia a secundària, i l'institut de Can Roca tindrà un nou barracó per augmentar l'espai sense tenir més alumnes nous. Tot plegat ho ha explicat la regidora d'Educació, Rosa Maria Ribera, al plenari del Consell Escolar Municipal que s'ha celebrat aquest dimarts al vespre a l'escola Pia.


Ribera ha resumit tot el conflicte, començant per les dades de matrícula de l'any passat, quan ja es va detectar que hi hauria problemes. Entre les solucions proposades hi havia la creació d'un institut-escola o bé el canvi d'adscripcions, unes opcions que el departament d'Ensenyament va descartar. Així doncs, es van iniciar contactes amb els instituts per arribar a les solucions que finalment s'han determinat.

La regidora ha explicat que, si bé és cert que alguns professors van expressar les seves queixes per l'augment de places, l'Ajuntament també ha rebut agraïments per part de les famílies. A més, el director de l'institut ha explicat, a la mateixa reunió, que el centre "no perdrà qualitat educativa durant el proper curs", però sí que ha admès que, a partir del curs 2018/19 sí que la situació es podria complicar. "Guanyarem un espai gran i tindrem més diversitat, si bé és cert que serà més dificil la gestió i les sortides", ha explicat el director.


En resum, però, els representants d'ensenyament de l'Ajuntament de Terrassa i la Generalitat han destacat que "cap família s'ha quedat sense escola" i que tothom ha pogut tenir plaça a la seva zona. De fet, de les prop de 2.500 inscripcions a secundària, només una vuitantena han estat en desacord, tot i que la immensa majoria s'ha resolt: només hi ha 22 casos que estiguin pendents de les places que puguin quedar lliures després de la matrícula: és a dir, que el procés es pot allargar fins el setembre.

Per últim, els tècnics han defensat la planificació, que forma part d'un sistema complicat i que sempre, com ha estat el cas d'aquest curs, pot tenir imprevistos, tot i admetre que el sistema de "formatgets", en referència al mapa de zones de Terrassa, no ha funcionat com s'esperava i ha abocat els alumnes al centre de la ciutat en perjudici de la perifèria. En tot cas, també s'ha recordat que, mentre aquest any hi hagut un augment d'alumnes, d'aquí a tres anys la tendència serà la contrària, i cal treballar amb aquesta previsió abans de prendre grans mesures.

 

Participació