ERC reclama que la Generalitat planifiqui i executi les infraestructures i que ho faci amb consens territorial

Les federacions dels dos Vallesos rebutgen el Quart Cinturó perquè “respon a un model esgotat de desenvolupament territorial”

Redacció
11 de juny del 2017
Actualitzat a les 14:13h
Un tram asfaltat del Quart Cinturó a Terrassa
Un tram asfaltat del Quart Cinturó a Terrassa | La Torre
ERC del Vallès Oriental i del Vallès Occidental han valorat l’anunci de l’adjudicació de l'estudi informatiu del tram Terrassa-Granollers de l'autovia B-40. En aquest sentit, les dues federacions coincideixen en reclamar que les infraestructures siguin planificades i executades pel Govern amb consens territorial. A més, han insistit en el rebuig al projecte de la B-40: “Representa un model esgotat de desenvolupament territorial, que no respon a les necessitats de mobilitat comarcal”.

ERC també ha recordat que és la Generalitat qui té la competència exclusiva en matèria d'ordenació del territori, tal com recull el Pla Territorial Metropolità: “Aquest Pla significà, en la seva aprovació, un canvi d'orientació del projecte de via orbital B-40 atorgant a aquesta infraestructura una funció regional (Metropolitana), i també comarcal”, han afegit.

El diputat pel Vallès Occidental i portaveu de Junts pel Sí a la Comissió de Territori del Parlament, Marc Sanglas, ha insistit que la Generalitat ha de determinar quina és l’actuació en la xarxa viària per millorar la connectivitat entre els dos Vallesos: “En l'actualitat s'està elaborant l'estudi de mobilitat al Vallès, tal com recull el Pla Territorial Metropolità, el qual ha de definir quin és el model d'òptim de mobilitat”, ha recordat.

Per la seva banda, el també diputat al Parlament pel Vallès Oriental, Chakir El Homrani, ha denunciat “la manca d'inversions en infraestructures ferroviàries, que són aquelles que l'Estat hauria d'haver prioritzat ja fa molts anys per a la regió metropolitana de Barcelona, ja que són on hi ha les veritables mancances de connexió territorial”. També ha criticat que “una vegada més l'estat espanyol ha actuat electoralment, ja que sempre que tenim notícies d'aquesta infraestructura estem en moments electorals. Veiem clar gràcies a aquest fet que la campanya pel referèndum ja ha començat a Madrid”, ha dit el diputat.

Finalment, les dues federacions han insistit que “ERC és i ha estat part activa de les reivindicacions històriques en contra d'aquesta infraestructura i que així ho continuarà essent, perquè creiem i defensem la millora de la mobilitat, viària i ferroviària, fonamentada en un model de desenvolupament territorial sostenible tant en l'àmbit econòmic com social i ambiental”.