Marc Armengol: «Sembla que Foment no hagi après la lliçó»

El tinent d'alcalde de Territori i Sostenibilitat de Terrassa reclama que el nou projecte per acabar el Quart Cinturó entre Terrassa i Granollers tingui en compte les necessitats i particularitats del territori | Afirma que la data oficial per acabar el tram fins Abrera és el 2018 i que el túnel s'acabarà d'obrir aquest mes

Marc Armengol defensa que la B-40 arribi, com a mínim, a Sabadell.
Marc Armengol defensa que la B-40 arribi, com a mínim, a Sabadell. | J. A.
09 de juny del 2017
Actualitzat a les 19:03h
El tinent d'alcalde de Territori i Sostenibilitat de Terrassa, Marc Armengol, ha valorat com "agredolça" la notícia de l'adjudicació, per part del Ministeri de Foment, de l'estudi informatiu per l'Autovia Orbital de Barcelona, la B-40, entre Terrassa i Granollers.

"És important que es torni a licitar", ha dit Armengol en declaracions a La Torre, "però cal que tingui en compte les necessitats del Vallès". El regidor afirma que el nou projecte "cal que contempli l'economia, el paisatge i l'impacte mediambiental; si no es té en compte, no servirà de res", diu Armengol, que creu que "si el Quart Cinturó, que data dels anys 60, encara no s'ha fet, és perquè no s'ha tingut en compte el territori". En aquest sentit, "sembla que Foment no ha après la lliçó i torna a ensopegar una vegada i una altra amb la mateixa pedra".

Així doncs, des de l'Ajuntament de Terrassa demanen que el nou estudi tingui en compte les necessitats reals del Vallès i es reuneixi amb totes les parts afectades.

L'anunci de 400 milions, "una anècdota"

Sobre les declaracions del seu homòleg sabadellenc, Maties Serracant, que ha afirmat que el Quart Cinturó "no passarà per Sabadell", Armengol afirma que "és cert que el govern de Sabadell no veu la B-40 amb bons ulls", però que les reunions són contínues i que "cal parlar-ne en el marc del Pla de Mobilitat del Vallès" per trobar "una solució que satisfaci tothom".

De tota manera, el regidor terrassenc defensa que, com a mínim, l'autovia ha d'arribar fins a Sabadell. "El Quart Cinturó no pot acabar en una rotonda a Can Roca", diu Armengol, que entén que "cal parlar-ne, tot i que la solució no està clara".

D'altra banda, per Armengol l'anunci de 400 milions d'euros per acabar la B-40 fins a Granollers és, simplement, "una anècdota". "Ja sabíem que acabar el Quart Cinturó valia això, si més no en el projecte anterior, el que no es farà", afirma Armengol, que diu que el nou projecte comença " de zero" i, per tant, no se sap encara el seu cost.

El túnel de la B-40 entre Abrera i Terrassa s'acabarà d'obrir a finals de mes

Pel que fa al tram entre Abrera i Terrassa, que "ja és gairebé una realitat", Marc Armengol ha afirmat que la data oficial continua sent el final del 2018, "tot i que l'important és que s'acabi quan abans millor".

El tinent d'alcalde ha demanat, conjuntament amb els alcaldes d'Abrera, Olesa i Viladecavalls, visitar les obres per conèixer-ne l'evolució, tot i que ha afirmat que funcionen a bon ritme: en aquest sentit, Armengol ha avançat que a finals de juny està previst que el túnel que travessa la serra d'en Ribes, a Abrera, s'acabi de perforar abans d'acabar el mes de juny.