El Centre Universitari de la Visió de Terrassa, premiat per la UPC

El projecte "Aprenentatge Servei en l'àmbit de l'optometria" de la Facultat d’Òptica i Optometria de Terrassa ha estat triat com a millor iniciativa docent en la 20a edició dels Premis a la Qualitat en la Docència Universitària, que atorga el Consell Social de la UPC

Redacció
09 de juny del 2017
Actualitzat a les 10:57h
El projecte docent Aprenentatge Servei en l’àmbit de l’optometria del Centre Universitari de la Visió ( CUV)  ha estat premiat en la modalitat de millor iniciativa docent pel Consell Social de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC). El CUV és  un centre en el qual participen actualment 15 professors i professores de la Facultat d’Òptica i Optometria de Terrassa (FOOT).

Mitjançant aquesta iniciativa, des de l’any 2008 el CUV han atès més de 20.000 pacients, principalment dels col·lectius més necessitats, d’acord amb els serveis socials del municipi de Terrassa i d’altres poblacions i  institucions d’arreu de Catalunya. Aquests pacients són atesos pels estudiants del grau d’Òptica i Optometria i del Màster d’Optometria i Ciències de la Visió, supervisats pel professorat, com a part de les pràctiques clíniques.

L’atenció directa en la que participen els estudiants està organitzada pel professorat en base a l’aprenentatge servei, és a dir, aprendre tot oferint un servei a la societat. Una dinàmica que permet desenvolupar habilitats de la pràctica professional real, tot contrastant continguts teòrics, adaptant-los als condicionants de cada pacient i incorporant la participació i el compromís social.

El jurat del Premi ha valorat especialment l’elevat nombre de pacients atesos al llarg dels anys de trajectòria de l’experiència docent utilitzant la metodologia d’aprenentatge-servei i la bona acollida que ha tingut per part de les entitats i persones implicades, tant els serveis socials de l’Ajuntament com les empreses col·laboradores i els pacients. Així mateix, també s’ha tingut en compte que amb aquest treball conjunt d’estudiants i professors s’està retornant a la societat l’esforç desenvolupat en aprenentatges tecnològics.