09
de maig
del
2017
Actualitzat
a les
10:14h
Terrassa en Comú ha presentat una esmena als Pressupostos Generals de l'Estat, a través del grup d'En Comú Podem, per incloure-hi una dotació addicional per construir l'estació de Terrassa Oest (Can Boada - La Maurina).
L'esmena, presentada a l'article 60 d'inversió nova en infraestructura i béns destinats a l'ús general, reclama 15 milions d'euros per poder crear aquesta nova estació, que es va començar a reclamar fa més de 10 anys.
De fet, el Pla de Rodalies del 2011 i el Pla Director d'Infraestructures de l'Autoritat del Transport Metropolità 2011-2020, així com l'anterior, ja preveien aquesta estació i s'havien aconseguit els compromisos de totes les administracions competents. Encara més, el Pla Director marcava com a temps previstos que el 2015 s'haurien licitat les obres i el 2020 la nova estació estaria llesta.
L'estació estaria situada a la zona oest de Terrassa, un àmbit, segons els comuns, amb greus dèficits de connexió amb la resta de la ciutat i molt allunyat de la resta de les estacions de tren existents a la ciutat. El nou baixador donaria, a més, "cohesió urbana a un conjunt de barris amb problemes d'estructura urbana i social", permetent la connexió equilibrada dels barris a est, centre i oest de Terrassa així com amb l'àmbit metropolità de Barcelona.
La nova estació estaria situada al passeig del Vint-i-dos de Juliol, a l'alçada del carrer de Sant Marc: és a dir, on s'ajunten els barris de Can Boada, Ca n'Aurell i La Maurina.
Terrassa en Comú afirma que l'esmena té un clar "ADN municipalista" i prioritza les inversions als barris que més ho necessiten per a disminuir les desigualtats a la ciutat, davant d'uns pressupostos amb retallades d'un 10,9% en infraestructures.
L'esmena, presentada a l'article 60 d'inversió nova en infraestructura i béns destinats a l'ús general, reclama 15 milions d'euros per poder crear aquesta nova estació, que es va començar a reclamar fa més de 10 anys.
De fet, el Pla de Rodalies del 2011 i el Pla Director d'Infraestructures de l'Autoritat del Transport Metropolità 2011-2020, així com l'anterior, ja preveien aquesta estació i s'havien aconseguit els compromisos de totes les administracions competents. Encara més, el Pla Director marcava com a temps previstos que el 2015 s'haurien licitat les obres i el 2020 la nova estació estaria llesta.
L'estació estaria situada a la zona oest de Terrassa, un àmbit, segons els comuns, amb greus dèficits de connexió amb la resta de la ciutat i molt allunyat de la resta de les estacions de tren existents a la ciutat. El nou baixador donaria, a més, "cohesió urbana a un conjunt de barris amb problemes d'estructura urbana i social", permetent la connexió equilibrada dels barris a est, centre i oest de Terrassa així com amb l'àmbit metropolità de Barcelona.
La nova estació estaria situada al passeig del Vint-i-dos de Juliol, a l'alçada del carrer de Sant Marc: és a dir, on s'ajunten els barris de Can Boada, Ca n'Aurell i La Maurina.
Terrassa en Comú afirma que l'esmena té un clar "ADN municipalista" i prioritza les inversions als barris que més ho necessiten per a disminuir les desigualtats a la ciutat, davant d'uns pressupostos amb retallades d'un 10,9% en infraestructures.