Terrassa en Comú reclama a Madrid l'estació de Can Boada-La Maurina

Han introduït una esmena als Pressupostos Generals de l'Estat per destinar-hi 15 milions d'euros | L'equipament donaria servei a l'oest de la ciutat, una zona amb "desigualtats" pel que fa al transport

L'estació aniria situada en aquest punt del passeig del Vint-i-dos de Juliol, entre Can Boada, Ca n'Aurell i La Maurina
L'estació aniria situada en aquest punt del passeig del Vint-i-dos de Juliol, entre Can Boada, Ca n'Aurell i La Maurina | Google
Redacció
09 de maig del 2017
Actualitzat a les 10:14h
Terrassa en Comú ha presentat una esmena als Pressupostos Generals de l'Estat, a través del grup d'En Comú Podem, per incloure-hi una dotació addicional per construir l'estació de Terrassa Oest (Can Boada - La Maurina).

L'esmena, presentada a l'article 60 d'inversió nova en infraestructura i béns destinats a l'ús general, reclama 15 milions d'euros per poder crear aquesta nova estació, que es va començar a reclamar fa més de 10 anys.

De fet, el Pla de Rodalies del 2011 i el Pla Director d'Infraestructures de l'Autoritat del Transport Metropolità 2011-2020, així com l'anterior, ja preveien aquesta estació i s'havien aconseguit els compromisos de totes les administracions competents. Encara més, el Pla Director marcava com a temps previstos que el 2015 s'haurien licitat les obres i el 2020 la nova estació estaria llesta.

L'estació estaria situada a la zona oest de Terrassa, un àmbit, segons els comuns, amb greus dèficits de connexió amb la resta de la ciutat i molt allunyat de la resta de les estacions de tren existents a la ciutat. El nou baixador donaria, a més, "cohesió urbana a un conjunt de barris amb problemes d'estructura urbana i social", permetent la connexió equilibrada dels barris a est, centre i oest de Terrassa així com amb l'àmbit metropolità de Barcelona.

La nova estació estaria situada al passeig del Vint-i-dos de Juliol, a l'alçada del carrer de Sant Marc: és a dir, on s'ajunten els barris de Can Boada, Ca n'Aurell i La Maurina.

Terrassa en Comú afirma que l'esmena té un clar "ADN municipalista" i prioritza les inversions als barris que més ho necessiten per a disminuir les desigualtats a la ciutat, davant d'uns pressupostos amb retallades d'un 10,9% en infraestructures.