L'institut Santa Eulàlia celebra Sant Jordi «Amb Q de formatge»

La xerrada de l'escriptora Puri Pinto acompanya els premis literaris del centre

Guanyadors dels premis literaris de l'INS Santa Eulàlia.
Guanyadors dels premis literaris de l'INS Santa Eulàlia. | INS Santa Eulàlia
Redacció
24 d'abril del 2017
El passat divendres es va dur a terme la celebració de la diada de Sant Jordi 2017 a l’INS Santa Eulàlia, amb un seguit d'actes, entre els quals els premis literaris que s'hi realitzen des fa tres dècades. Es tracta dels 29è premis literaris que se celebren a l’institut i que s’han convertit en una tradició, tant per al professorat com per als alumnes que hi estudien.  Per segon any, el professorat i PAS del centre també hi ha participat amb escrits en prosa o poesia en uns premis paral·lels.

L'acte d'entrega de premis per als alumnes es va dur a terme al gimnàs de l’institut, en què es va realitzar el lliurament de premis en les categories de llengua catalana, llengua castellana, llengua anglesa, llengua francesa i llengües no curriculars (alumnes de 1r i 2n cicle de l'ESO i alumnes d'estudis post-obligatoris). Els participants premiats de cada categoria van rebre un diploma i uns premis de material escolar. Durant l'entrega dels premis s'hi van llegir fragments d'El Petit Príncep d'Antoine de Saint-Exupéry. La jornada va estar amenitzada per la Coral de l'institut, que va interpretar diversos temes.

Com a novetat d’enguany, els alumnes també van poder participar en el primer "CorreLlibres", una cursa de relleus portada a terme al pati, en què els equips corredors es traspassen i sumen llibres com a testimonis de la cursa.

El plat fort dels actes de la diada de Sant Jordi 2017 a ser la xerrada de la convidada Puri Pinto, una professora de català de Mollet i autora del llibre Amb Q de formatge, que va ser presentada en l'obertura de l'acte pel director del centre Ferran Fontané.

Pinto va descriure l'experiència i les reflexions sociolingüístiques d'una noia nascuda a Ciutat Meridiana, castellanoparlant d'origen i catalanoparlant d’adopció, un terme que desenvolupa al seu llibre, en què també descriu la seva vivència: no va poder estudiar en català de petita però l'interès i la identificació amb la llengua la van portar a estudiar Filologia catalana. La seva obra planteja arguments de defensa del català i de mediació en una societat que encara arrossega prejudicis lingüístics dels quals mereix alliberar-se'n.