Hisenda

L'Agència Tributària de Catalunya obrirà una oficina a Terrassa al setembre

Estarà situada al carrer de Joan Artigues, a tocar del passeig del Vint-i-dos de Juliol

per Redacció, 10 d'abril de 2017 a les 12:53 |
La reunió entre el secretari d'Hisenda i Alfredo Vega. | Aj. Terrassa
Aquesta informació es va publicar originalment el 10 d'abril de 2017 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
La nova oficina de l’Agència Tributària de Catalunya (ATC) a Terrassa s’obrirà el 4 de setembre al carrer de Joan Artigues, 3, a tocar del passeig del Vint-i-dos de Juliol i el parc de Vallparadís, i comptarà amb 497,10 m2 i 19 treballadors, que se sumaran a la plantilla de l’ATC. Així ho ha comunicat el secretari d’Hisenda de la Generalitat, Lluís Salvadó, al primer tinent d’alcalde, Alfredo Vega, en una reunió que ha tingut lloc aquest dilluns a la seu de l'Ajuntament de Terrassa.
 

El local serà un dels quinze nous punts d’atenció i prestació de serveis al contribuent que l’ATC obrirà durant els propers mesos arreu de la geografia catalana, en el marc del seu desplegament territorial. Aquestes noves oficines se sumaran a les quatre delegacions que l’Agència ja té a Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona.
 

La voluntat del Govern és, d’una banda, implantar un nou model territorial de l’ATC, basat en una xarxa d’oficines pròpies preparades per prestar els mateixos serveis a tots els ciutadans de Catalunya, en especial als de la part nord del Vallès Occidental; i, de l’altra, desenvolupar totes les funcions tributàries que li permet l’actual marc competencial i preparar els fonaments de la futura hisenda catalana.

Aquestes funcions són: la recaptació executiva dels contribuents que tinguin deutes pendents amb l’Administració —com ara sancions de trànsit o deutes amb els ajuntaments—, i la gestió directa i completa dels impostos cedits —transmissions patrimonials (ITP) i actes jurídics documentats (AJD), i successions i donacions (SD)—, que actualment liquiden, a part de l’ATC, els registradors de la propietat.
 
Els municipis que disposaran d’una d’aquestes catorze noves oficines de l’ATC, a banda de Terrassa, són: Barcelona (per cobrir l’àrea del Barcelonès Nord), Vilafranca del Penedès, Granollers, Sabadell, Granollers, Sant Feliu de Llobregat, Tortosa, Mataró, Manresa, Vic, Santa Coloma de Farners, la Bisbal d’Empordà, Figueres, Reus i la Seu d’Urgell.
 
Local de lloguer
 
Les dependències on s’ubicaran els nous espais de l’ATC a Terrassa seran ocupades per l’ATC en règim de lloguer per un període mínim de cinc anys, renovables cada any fins a un màxim de 10. La despesa anual estimada per l’arrendament d’aquest espai és de 40.801,97 euros anuals (sense IVA) i la previsió és que pugui obrir les portes el proper 4 de setembre.
 
L’Agència va seleccionar aquest local després d’un concurs públic per trobar un espai amb bona accessibilitat, que se situés dins la trama urbana i disposés d’espais adequats per al seu ús com a oficines administratives i d’atenció al públic.
 

El local que acollirà l'Agència Tributària de Catalunya a Terrassa. Foto: GSV


 

 

Participació