El BiTer celebra la futura unitat ciclista de la Policia Municipal de Terrassa

L'entitat creu que introduir la bicicleta com a vehicle del cos policial té molt avantatges

Redacció
03 d'abril del 2017
Actualitzat a les 10:47h
L'Associació Bici Terrassa Club (BiTer) celebren la futura implantació de la bicicleta com a vehicle de la Policia Municipal de Terrassa. L'entitat ha emès un comunicat en què felicita els responsables del cos atès que properament s'inclourà una unitat pilot en bicicleta, segons el nou Pla Director de la Policia Municipal.

Des del BiTer expliquen que en els darrers anys molts municipis de Catalunya han anat introduint la bicicleta com a vehicle en les seves policies locals. La Diputació de Barcelona, en el seu programa vigent de cessió de bicicletes a les policies locals, n'ha cedit unes 150 des de l'inici del programa, l'any 2008. Però, aquesta tendència és global a tot el món, i també als cossos de seguretat amb funcions de seguretat ciutadana. En són uns exemples, les imatges de la presa de possessió del president Trump, que va ser vigilada per centenars de policies en bicicleta, i que també acompanyaven el recorregut que va fer als carrers de Washington.

L'associació defensa que la bicicleta com a vehicle per a la policia té molts avantatges: una policia propera a la ciutadania, agents més accessibles; una imatge jove, una visibilitat simpàtica; un territori completament accessible a les forces de l'ordre; un mitjà de transport ecològic; intervencions i desplaçaments ràpids; percepció, flexibilitat i discreció; una sensibilitat particular cap als usuaris més vulnerables; accions pedagògiques coherents i exemplars; agents en perfecte estat de salut; un mitjà de transport incomparablement econòmic.

A més, atesa la problemàtica de la contaminació de l'aire a la ciutat, és un aliat evident per a la millora de la qualitat de l'aire. Des del BiTer destaquen és una eina que, al contrari del que es pot pensar, augmenta de gran manera l'eficàcia policial. Justifiquen que, amb una bicicleta, es pot recórrer el centre de la ciutat a una velocitat que triplica o quadruplica la velocitat que poden fer les patrulles que van a peu. Això dona una sensació de major presència de la policia, ja que en un matí, es poden donar 15 o 20 voltes per aquest entorn.

Des del BiTer demanen que sigui el centre de la ciutat, la futura zona ZUAP (Zona Urbana d'Atmosfera Protegida), l'àmbit prioritari d'implantació de la nova unitat ciclista, ja que creuen que és en aquesta zona on donarà millors resultat la prova pilot i on es prestarà un servei més complet a la ciutadania.