La Torre és el mitjà digital de referència a Terrassa per a la informació local

Una de cada quatre persones afirma estar al dia del que passa a Terrassa a través de l'edició egarenca de Nació Digital, segons un estudi del GESOP

La Torre és el mitjà digital més consultat pels terrassencs per informar-se del què passa a la ciutat.
La Torre és el mitjà digital més consultat pels terrassencs per informar-se del què passa a la ciutat. | Joaquim Albalate
Redacció
01 d'abril del 2017
Actualitzat a les 8:44h
La Torre és el mitjà d'informació digital més consultat a Terrassa per estar al dia de l'actualitat local. Així es desprèn de l'estudi elaborat per l'empresa especialitzada GESOP per encàrrec de l'Ajuntament de Terrassa. L'estudi es basa en més de 800 entrevistes presencials a persones de més de 16 anys i empadronades a la ciutat egarenca, realitzades el passat mes de desembre.

Gairebé una de cada deu persones ha respost que s'informa del que passa a la ciutat a través de La Torre. Concretament, així ho ha afirmat un 9,7% dels enquestats. L'edició egarenca del grup Nació Digital se situa immediatament per davant del web de l'Ajuntament de Terrassa, al qual s'hi han referit un 8,3% dels enquestats.

Precisament el Facebook de l'Ajuntament de Terrassa continua en la llista de mitjans digitals més consultats per estar al dia de la informació local (7,6%). Un 5,8% afirma informar-se a través de xarxes socials com Facebook. L'opció d'informar-se a través de La Torre supera de lluny la d'altres mitjans com el web municipal Terrassa Digital, al qual dobla (4,7%) o El Món Terrassa, al qual quadriplica (2,4%).

Mitjans digitals de referència en informació local

 
Segons els resultats de l'estudi, La Torre és el mitjà digital independent més consultat en totes les franges d'edat. Té especial rellevància en sector més jove (de 16 a 29 anys), franja en la qual el 16,2% dels enquestats afirmen informar-se informar-se a través de La Torre.

Si es tenen en compte els canals municipals, La Torre també lidera pràcticament en totes les franges d'edat; només el segment de 30 a 44 anys diu mirar més la web i el Facebook de l'Ajuntament de Terrassa (10-12%, respectivament) que el diari digital (9,6%). Un 9,9% dels enquestats amb una edat compresa entre els 45 i els 59 anys i un 5,2% dels majors de 60 anys també tenen com a referència informativa digital La Torre.

Mitjans digitals de referència per franja d'edat

 
L'estudi revela que la majoria dels lectors de La Torre, més de tres quartes parts, tenen  el català com a llengua habitual. També s'apunta que el perfil més habitual de lector és el del "terrassenc de tota la vida", que ha viscut sempre a Terrassa i que hi ha nascut, i amb un nivell d'estudis alt i mitjà. Malgrat això, és important la incidència del diari sobre les persones que han arribat a Terrassa després de néixer, inclosos els nouvinguts en els darrers anys.

Pel que fa a notorietat, l'estudi situa La Torre (15,6%) com el segon mitjà d'informació local més conegut a Terrassa, només per darrere del web municipal (19,5%). El web de l'Ajuntament és citat per un 11,2% dels enquestats com a conegut però no com a mitjà per a informar-se, al que només s'hi refereix un 8,3%, per sota del 9,7% de La Torre.

Vuit de cada deu persones fan servir internet

L'informe de l'estudi del GESOP conclou que el 81,9% dels entrevistats fan servir internet, percentatge que supera el 95% entre els menors de 45 anys però no arriba al 50% entre els més grans. El principal dispositiu mitjançant el qual s'hi accedeix és el mòbil, emprat per quasi tots els joves i per set de cada deu persones majors de 60 anys.

Més enllà dels mitjans digitals, l'estudi del GESOP també analitza els mitjans tradicionals, amb especial interès als mitjans municipals. En general, els mitjans de comunicació tradicionals són els més coneguts pels més grans, mentre que els més joves esmenten sovint les xarxes socials i La Torre quan es pregunta quins mitjans coneixen o fan servir.
 

Informe complet de l'estudi del GESOP