Reobre l'hipermercat Carrefour del sector Montserrat de Terrassa

Aquest dijous s'estrena el renovat centre comercial, que era propietat d'Eroski fins fa poc més de dues setmanes | L'alcalde de Terrassa agraeix que es mantinguin els llocs de feina i desitja "tot l'encert" al nou propietari

El nou hipermercat Carrefour Montserrat de Terrassa.
El nou hipermercat Carrefour Montserrat de Terrassa. | J. A.
23 de febrer del 2017
Continente, Carrefour, Eroski... i ara, de nou, Carrefour. L'hipermercat del sector Montserrat de Terrassa torna a obrir les seves portes després d'una reforma rècord en poc més de dues setmanes - el passat dia 6 va obrir per última vegada com a Eroski - i en què Carrefour ha renovat tota la superfície comercial i l'ha adaptat al seu estil.

El director de Carrefour a Catalunya, Jesús Inarejos, ha destacat aquest dimecres al vespre que la cadena francesa recupera la gestió d'aquest establiment amb "il·lusió i humilitat". La il·lusió, ha dit, de desenvolupar el seu model comercial i arribar a més públics de Terrassa, i, així, "millorar el nivell de vida dels terrassencs"; i, la humilitat de "treballar per guanyar-nos la seva confiança i, així, fer-ho possible".

Inarejos ha destacat que el traspàs d'Eroski a Carrefour ha mantingut "el 100% dels llocs de treball, i es podria ampliar un 50%" si les xifres són bones. També ha afirmat que el nou propietari de l'hipermercat ha aportat les últimes novetats tecnològiques, i que l'establiment tindrà la major varietat de productes de la comarca, amb 24.000 referències d'alimentació o 5.000 en basar, entre d'altres. 

Per la seva banda, l'alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, ha donat la benvinguda al nou propietari de l'hipermercat destacant la importància de mantenir els llocs de feina i la renovació de la superfície. Ballart ha afirmat que serà positiu per la ciutat i "un orgull" per als barris més propers, que veuran incrementada la seva qualitat de vida. També ha agraït l'aposta de Carrefour pels productes locals i ha desitjat "tot l'encert" per la nova etapa del centre.

A més de Ballart, aquest dimecres al vespre també s'han acostat a la inauguració oficial el tinent d'alcalde de Cultura, Innovació i Projecció de la Ciutat, Amadeu Aguado, el tinent d'alcalde de Desenvolupament Econòmic, Indústria i Ocupació, Miquel Sàmper, el regidor de Cultura, Jordi Flores, i la regidora de Ciutadans Carmen Ortuño.
 

L'alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, tallant la cinta inaugural de l'hipermercat. Foto: Joaquim Albalate


Llocs de treball, innovació i productes de proximitat

La plantilla de 107 treballadors que hi havia al centre d'Eroski es mantenen sota la nova gerència, que, a més, presumeix d'haver contractat 52 persones més per reforçar el servei en caixes, reposició o les diferents seccions. Carrefour també amplia l'oferta comercial amb nous serveis i models, així com ampliant algunes seccions i donant més importància a d'altres. 

Més endavant, assegura Carrefour, també incorporarà nous serveis, com la recollida de compra online directa al cotxe. De fet, la venda online és un dels principals objectius de la cadena, que permetrà fer la compra per internet i, també, a través dels telèfons mòbils.

D'altra banda, la marca francesa aposta pels productes locals. Segons l'empresa, el fet de transformar la secció de frescos en una plaça de mercat reforça la presència de productes i proveïdos catalans. La cadena manté relació amb uns 1.450 productors catalans, per un valor de més de 1.400 milions d'euros.
 

Els responsables del nou Carrefour, amb les autoritats de Terrassa presents a la inauguració. Foto: Joaquim Albalate


Tornada als orígens

L'hipermercat Continente, aleshores propietat de la marca francesa Promodès, va obrir al sector de Montserrat el 1997. Dos anys després, Promodès es va fusionar amb el grup Carrefour, propietari de la cadena Pryca, que ja tenia l'hipermercat de Can Parellada, obert el 1978. La fusió va fer que els dos compartissin la marca Carrefour durant uns mesos.

No obstant això, l'excessiva concentració va fer que Competència els obligués a vendre un dels dos hipermercats, com també va passar amb el Pryca de Sant Cugat i amb 40 establiments més, entre hipermercats, supermercats i botigues de proximitat, a tot l'estat espanyol.

El grup basc Eroski va comprar alguns d'aquests establiments, i els va mantenir fins fa un any, quan va decidir centrar-se en el negoci de proximitat a Catalunya - sota la marca Caprabo - i vendre les grans superfícies. Les de Terrassa i de Sant Cugat, així com el de Cornellà de Llobregat i Amposta, han passat ara a mans de Carrefour.