atropellament mortal

Madrid es compromet de nou amb Montcada a soterrar les vies del tren

Així ho ha explicat l'alcaldessa, Laura Camps, en la concentració després d'una nova víctima atropellada pel tren | Es tracta de la segona persona que perd la vida en aquestes circumstàncies al municipi en el que va d'any

per Norma Vidal, 21 de febrer de 2017 a les 16:22 |
Protesta a les vies de Montcada | NacióSabadell
Aquesta informació es va publicar originalment el 21 de febrer de 2017 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El ministre de Foment, Íñigo de la Serna, ha trucat finalment a l'alcaldessa de Montcada i Reixac, Laura Camps, per abordar el soterrament de la línia R2 al seu pas de la ciutat, però el projecte encara està lluny de ser una realitat. Camps ho ha explicat en la concentració ciutadana d'aquest migdia que ha tallat durant menys de 5 minuts la circulació de la R2 en memòria de l'última víctima, la 168, atropellada pel tren aquest matí en aquesta línia, un veí de 16 anys que s'ha suïcidat.

Segons Camps, de la Serna no s'ha compromès a incorporar una partida econòmica aquest mateix any per iniciar la primera fase de les obres del soterrament, tal com es va comprometre l'exministra Ana Pastor fa menys d'un any, a causa que els pressupostos estatals estan prorrogats. No obstant, el ministre s'ha compromès a iniciar mesures "immediates" per millorar l'adaptació de les vies de tren de la R2 al seu pas per Montcada, com la construcció d'un túnel subterrani per a vianants al centre de la ciutat o arreglar les tanques en mal estat.


"Tenim por que aquestes mesures de seguretat es quedin com una solució fixa, i he advertit al ministre que no renunciarem a que el futur del nostre municipi passa pel soterrament total", ha explicat Camps. Així mateix, de la Serna s'ha compromès a convocar el consistori a una reunió en breu per iniciar la comissió polític-tècnica conjunta que ha de redactar el conveni del projecte, mentre que ha recordat que els pressupostos estatals tenen un dèficit de 5.000 milions d'euros.

"La gestió del dia a dia de les vies de tren ha d'anar de la mà i en paral·lel al conveni perquè de cap manera tractarem aquestes mesures de seguretat provisionals sense abordar la negociació del conveni del projecte aturat des del mes de juny", ha afirmat Camps. Així mateix, l'aliança institucional catalana a favor del soterrament, formada pels ajuntaments de Montcada i Barcelona, ​​l'Àrea Metropolitana i la Generalitat, ha fet un estudi que s'ha reduït a la meitat el pressupost inicial del projecte.


"Hem plantejat una alternativa al Ministeri i això demostra que estem parlant de voluntats polítiques, de prioritzar solucions als morts i una ciutat sencera, perquè la resta són excuses de mal pagadors", ha explicat Ramon Bé, president de la Plataforma Tracte Just- soterrament Total.

Aquest dimecres el consistori presentarà al migdia les 3es Jornades Sobre el Soterrament que se celebraran al març, i al vespre la plataforma i l'ajuntament han convocat una nova concentra en memòria de l'última víctima i per reclamar l'obra

 

Participació